fallback

Електрификация от 2035 г. е невъзможна, смятат 59% от експертите в индустрията

Големите проблеми са липсата на суровини и малкият капацитет на мрежата

Само преди 6 месеца се смяташе, че със сигурност до 15 години автомобилите с ДВГ ще изчезнат в голяма част от света. ЕС и Калифорния бяха готови да наложат пълни ограничения за нулеви вредни емисии от 2035 г., като много държави смятаха да последват примера им.

Плановете за пълна електрификация обаче започват да се пропукват. Германия и Италия заплашиха, че ще провалят забраната на ДВГ в Европа, ако не бъдат направени отстъпки за синтетичните горива, които биха могли да поддържат ДВГ жив. Оказва се също, че повече от половината експерти от автомобилната индустрия смятат, че масовото преминаване към електрически превозни средства е непостижимо в рамките на посочените срокове.

Проучванията сред автомобилни експерти, проведени от компаниите ABB Robotics и Automotive Manufacturing Solutions, установи, че 59% от тях се съмнява, че преминаването към електромобили е възможно в рамките на срока, определен от законодателите. Посочените причини включват предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, за да се адаптира към новата верига за доставки на батерии, опасения относно високите нива на необходимите капиталови инвестиции, недостиг на суровини и липса на капацитет на мрежата и инфраструктура за зареждане.

От тези притеснения липсата на инфраструктура за зареждане е посочена като най-голямото препятствие, като 26% от анкетираните я посочват като основна пречка за навлизането на електромобилите, докато други 17% смятат, че големият проблем е в цената на превозните средства, задвижвани само на ток.

В проучването са участвали 600 водещи експерти, работещи за най-големите автомобилни производители. Сред тях има инженери и мениджъри, както и представители на компании, произвеждащи резервни части и допълнително оборудване. Едва 11% от анкетираните са на мнение, че преминаването към електромобили до 2030-2040 г. е реалистично, докато 18% са точно на обратното мнение, тоест поставените цели никога няма да бъдат постигнати.

Експертите бяха запитани и дали вярват, че автомобилната индустрия може да осигури устойчиво производство и резултатите бяха доста по-положителни - само 4% вярват, че това не е възможно, докато 25% имат съмнения заради огромните разходи на производителите, които са и най-голямото предизвикателство пред тях.

fallback
  • #48
    q ( преди 1 година )
    какво смятат набедените експерти няма никакво значение. В момента тече деиндустриализацията на Европа. всичко се мести в САЩ - причината мощни субсидии. Та затварянето на заводи освен освобождаването на елекрически мощности, ще доведе и до друго. Рязко поскъпване на новите и стари коли заради липсата на производство. Рязко поскъпване на резервните части - поради това че колите на запад ще се сменят по рядко и ще се поддържат, а няма да се пращат за разглобяване или на горублянските поляни.
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е все едно да питаш хлебар как се гледат краставици. Няма как инженери - специалисти по ДВГ, да кажат нещо по-различно за електрически задвижващ агрегат. Те повече от обща култура за него нямат. Още по-малко познания имат за осигуряване на верига за доставки на полезни изкопаеми. А пък мениджмънта няма почти никаква идея от инженерство. Интересно ми е, дали са включили специалисти от Тесла в запитването?
  • #46
    Шменти капели ( преди 1 година )
    На коя дата е било това събитие с едно евро за мегават час, че съм го пропуснал а е доказателство за моята гледна точка, а не за твоята? Защо ли? Ами искам да видя колко е била цената през нощта и колко биха спечелили собствениците на батерии които са заредили безплатната енергия по обяд и са я продали или ползвали вечерта или на другия ден? Не мислиш ли че е чудесен бизнес като допълнение към фотоволтаиците? А всеки електромобил е power bank на колела, безплатен като се замислиш.
  • #45
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Как е времето при вас? При мен е облачно, сезонът е зима но виж колко произвеждат фотоволтаиците в България. Така ще е до довечера а не само два три часа. Като се вдигне слънцето ще станат и повечеФЕЦ 10,78%505.34Био ЕЦ 0,87%40.98Товар на РБ4209.61ФЕЦ 10,78%505.34Био ЕЦ 0,87%40.98Товар на РБ4209.61Тоест в момента само с мощността от 0,5 гигавата от слънцето могат да се зареждат 1 милион електромобила едновременно на служебните паркинги, преди да са построени новите ...
  • #44
    До лудия ( преди 1 година )
    Както и в началото ти казах, точно сега е момента да попитат всички инженери какви биха могли да бъдат всичките проблеми, които не може, а със сигурност ще предизвика бързото преминаване към електромобили и никой не отрича, че ще има такива проблеми. Но всички тези проблеми са решими и ще са въпрос на време и средства. Ако се подходи проактивно към проблемите, могат да бъдат избегнати или решени по-бързо, а в най-лошия случай няма да е 2035 а 2038 или 2045 но ще стане и не е невъзможно.
  • #43
    До лудия ( преди 1 година )
    А ти учудваш ли се? След като миналата година Акио Тойода обясняваше как няма търсене на електромобили и вероятно продажбите им ще тръгнат надолу, все още ли вярваш на такива статии? Аз ти говоря с цифри и факти как още ДНЕС произвеждаме повече ДОПЪЛНИТЕЛНА енергия за милиони електромобили, а ти твърдиш, че чак до 2035 година няма да могат да се изградят допълнителни мощности? Виждаш ли как отричаш съществуващи факти и събития и се опитваш да изкараш другите некомпетентни?
  • #42
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 40: Интересно, Енергийната ти система само електромобили ли е? Тия 400 МВ отдават в един кратък момент 2-3 часа дневно, после кво правим? А и автопарка ти е 15найсетина пъти по-голям от тия 200 ил автомобила. А от тия 35000 заявени, които никога няма да се изградят знаеш ли колко народ ще фалира? В средата на зимата изкупната цена за ден напред за периода 11-14 часа беше 1 евро за МВ - те как ще си плащат инвестициите? За това му се казва енергийна система - щото е комплексно задание!
  • #41
    До лудия ( преди 1 година )
    Забравих да ти обясня и за десетте кафета. Ако искаш да вдигнеш нивото е редно да правиш разлика между мощност и енергия. Защото партидата която си плащаш е за 15 kw мощност и тя трябва да ти бъде осигурена денонощно независимо от дали ще направиш и едно кафе за месеца. Но това с вендинг машините беше лирично отклонение за да видиш колко си далече от истината. По закон има понятие зарядна точка и както общината така и ЕРП са длъжни да ти осигурят мощността без пречки.
  • #40
    Лудория ( преди 1 година )
    Човече, *** на психиатър, защото си изтървал момента с психолога. Както мога да ползвам часовник без да знам как работи и мога да ползвам електрически уреди, без да съм запознат с материята, мога да спекулирам или да изкажа моя си идея за някакви неща и автомобили. И бях изненадан, че дори част от тези вътре в тази индустрия (навярно не си чел статията), изразяват съмнения в това с електрическото бъдеще на транспорта. Сметките никога не са прости, но не мисля че мога да ти обясня.
  • #39
    До лудия ( преди 1 година )
    Също така не знаеш, че само за миналата година в България са инсталирани 400 мегавата фотоволтаици, тази година се очаква да са между 700 и 800, а има заявки за още 35 000 мегаватаСамо изградените миналата година следващите 30 години ще произвеждат по над 500 гигаватчаса годишно, което е достатъчно за зареждане на 200 000 електромобила годишно. Въпросът е къде са 200 000 електромобила? Очевидно не зареждането е проблема, а високата им цена. Пак търсиш под вола теле.
fallback
Последни