fallback

Решението за забрана на ДВГ в Европа се отлага

Планираното за 7 март гласуване пропадна, след като 3 държави се оказаха против

Окончателното гласуване на Съвета на ЕС за спиране на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа няма да се проведе на 7 март, както беше планирано. Както е известно, 4 държави, в това число и България, не са съгласни и са готови да направят „блокиращо мнозинство“, което да попречи на приемането на ограниченията.

Основна роля в случая играе недоверието на Германия към електрическите автомобили, като управляващите страната смятат, че възобновяемите синтетични горива (eFuels) също трябва да намерят място в бъдещето на мобилността.

Освен Германия с „не“ ще гласуват Италия и Полша, докато засега позицията на България е „въздържал се“. Затова и решението е отложено за поетапно намаляване на вредните емисии (CO2) беше отложено за по-късна дата, която обаче все още не е посочена.

Според информациите разговорите продължават, като властите в ЕС се опитват да намерят решение, което да удовлетворява всички. Явно е, че трябва да бъдат направени някои отстъпки, тъй като в противен случай забраната не може да стане факт, поне не и в близко бъдеще. Това призна и говорителят на Европейската комисия – Дана Спинат, която отвори вратата за възобновяемите горива.

„Преговаряме с някои държави относно опасенията, които се появиха наскоро. Трябва да разгледаме всички позиции, особено новите, за да преценим кой е най-добрият път, по който са поемем“, обясни Спинат.

Трябва също да се помни, че текстът, представен от Брюксел, не забранява нито една конкретна технология, нито налага продажбата само на електрически автомобили. В него е посочено единствено, че се изисква всички превозни средства, регистрирани от 2035 г. нататък, да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с 2021 г.

Освен това, има предпазна клауза до 2026 г.,, която задължава Европейската комисия да преразгледа регулаторната марка и да я промени, ако в рамките на три години новите алтернативни горива са постигнали достатъчен технологичен напредък, за да намалят емисиите до нула.

Трябва също така да се отбележи, че мандатът на сегашната изпълнителна власт на ЕС ще приключи през 2024 г. И е напълно възможно новата комисия да бъде далеч по-отстъпчива през 2026 г., тъй като алтернативата е целият процес да започне отначало.

fallback
  • #14
    Бензинчо, дядовото ( преди 1 година )
    Като завършиш пети клас ще научиш че въглеродния диоксид не е замърсител и не е вреден за хората. При всяко издишване ти издисваш въглероден двуокис и за денонощия издисваш повече СО2 отколкото автомобилът на мама и тати. Засаждането на едно дърво изчиства въглеродният диоксид където и да бъде засято, защото проблемът за климата е глобалното количество въглероден диоксид. Замърсяването на въздуха е локално около ауспуха, където дишат и хората. На кръстовищата ли ще произвеждаш синтетика
  • #13
    Таннана ( преди 1 година )
    Какво значи България е против? Ние както винаги сме надупени в позиция минимум въздържал се....
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    До 7 и 8.Ако се изчисли пълния въглероден отпечатък на производството и експлоатацията на електромобилите,ще се изненадаш колко са екологичните електромобили.
  • #11
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Осмия.Синтетичните горива ще се произвеждат с енергия от ВЕИ и въглероден двуокис от въздуха,там където е най замърсен.Получава се кръговрат на въглеродния двуокис.
  • #10
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Седмия.Заменяме една зависимост с друга.Заменяме зависимостта на нефт и газ от Русия с зависимост на фотоволтаици от Китай.
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 7.Какви ВЕИ са ти в главата в тази мъглива зима без слънце.Ти да не живееш в Сахара?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Не се ли усещате в какъв капан искат да ни вкарат? Хората са казали внимавай какво си пожелаваш. Всеки с една гънка в мозъка трябва да е категорично против синтетичните горива, които по никакъв начин не помагат на човечеството, а са поредната схема за точене на пари и ограбване на хората. Със синтетични горива въздуха в градовете ще си остане същия мръсен въздух, но ще бръкнат в джобовете на всеки от нас. По-добрият вариант е да забранят продажбите на нови ДВГ от 2035 и никакви синтетични горива
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    А дали пък не стана точно обратното? Какво стана с апокалиптичните пророчества, че тази зима Европа ще изпита адски недостиг на енергия и ще прекараме зимата на тъмно и студено? Недостигът просто вдигна цените на електрическата енергия и стимулира бързото изграждане на ВЕИ, които почти компенсираха 20-те % от енергията в Европа, които осигуряваше руския газ. Тогава лъсна истината колко сме закъснели и защо сме чакали толкова, плащайки трилиони на Русия за енергия, вместо да си я произведем.
  • #6
    FenIX ( преди 1 година )
    Всички планове се градяха на евтината енергия от Русия обаче войната показа колко са крехки тия планове. В богата Европа се появиха ограничения да се ползват Ел коли само при крайно необходими пътувания заради недостиг на Ел енергия. А сега тия коли са незначителен %. А след време? ЕС се оказа неподготвен и тия бюрократични решения се оказаха неадекватни при новата реалност. Добре че стана сега а не след години когатоеше да е още по болезнено.
  • #5
    Смех ( преди 1 година )
    И какво мислят да правят все повече гори се секът за жилишни площи и все по замърсяваща колите стават.Днес отлагат утре отлагат но така накъде и докига.
fallback
Последни