fallback

Porsche възроди легендарен микробус

Спортната марка направи своя версия на VW ID. Buzz, вдъхновена от T1 и T2 Renndienst

Феновета на микробусите Renndienst, които подкрепяха състезателните отбори на Porsche в миналото, вероятно ще бъдат много доволни, тъй като германският производител на спортни автомобили реши да възроди легендарния модел. В чест на празненствата по случай 75-годишнината на марката нидерланското представителство на Porsche направи 8 екземпляра от новия Renndienst, в чиято основа е електрическият VW ID. Buzz.

Бусовете ще бъдат изложени в представителства на Porsche в Нидерландия, като те са боядисани в отличителния цвят Burgundy Red с контрастиращи бели графики на Porsche и Renndienst на вратите и задните странични прозорци – точно както техните предшественици T1 и T2. Този окраска безспорно подхожда отлично на ретро-футуристичния стил на вана.

Всичките осем превозни средства са базирани на модификацията VW ID. Buzz 1st Max, което означава, че това са пътнически версии. Мощността идва от монтиран отзад електрически мотор, произвеждащ 201 к.с., който е комбиниран с батерия с капацитет 77 кВт/ч. Бусовете няма да се продават, а ще се използват за превози от дилърите, както и да участие в рекламни събития на марката.

Първото Porsche Renndienst е използвано в рали Mille Miglia през 1954 г. като помощно превозно средство. То е базирано на модела T1, предлагащ достатъчно място за инструментите и резервните части на състезателния отбор.

Многобройни екземпляри, базирани на VW Transporter (T1 и T2), са използвани между 50-те и 70-те години, изминавайки стотици хиляди километри от писта на писта, за да поддържат легендарни състезателни автомобили като Porsche 904, 908, 910 и 917.

Надеждните микробуси с въздушно охлаждане служат не само като мобилни сервизи, но и като импровизирани хотели за инженерите и другите членове на екипа. Днес някои от оцелелите Renndienst са изложени в музеи или безопасно съхранявани в гаражите на колекционери на Porsche.

VW ID.Buzz Renndienst не е толкова спортен, колкото собствената концепция Vision Renndienst на Porsche, която беше създадена през 2018 г. и разкрита през 2020 г. Тя обаче си остана само прототип, докато Volkswagen ще пусне на пазара ID.Buzz GTX, който идва с два електромотора и е за тези, които търсят висока производителност, но не желаят да правят компромиси с пространството.

Още снимки - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво
fallback
Последни