fallback

Tesla: Фаталната катастрофа в Китай е по вина на шофьора

При инцидента през ноември Model Y разви бясна скорост по улиците и уби човек (ВИДЕО)

Разследване на катастрофа с Tesla Model Y на 13 ноември в Чаочжоу в източната китайска провинция Гуангдонг, направено от самата компания, оневинява автомобил на марката, като се твърди, че при фаталния инцидент шофьорът е натискал педала на газта през цялото време, а не на спирачката, съобщава Carnewschina.

 

 

Полицейското разследване обаче все още не е приключило, а единствената предоставена информация е, че шофьорът не е бил повлиян от алкохол или наркотици.

На 13 ноември Model Y ускори, движи се с висока скорост в продължение на над 2 км, като по пътя блъсна няколко човека. Един от тях загина, а трима, в това число и шофьорът, постъпиха в болница. След това водачът даде интервю, в което каза, че „никога не е докосвал педала на газта по време на инцидента“.

Според неговите показания той искал да спре и да паркира колата, но електромобилът внезапно ускорил и продължил да се движи с висока скорост над 2 километра. „Никога“, отговори шофьорът на въпроса дали е натиснал педала на газта, когато колата е тръгнала с превишена скорост. „Държах крака си на педала на спирачката през цялото време, докато не бях на ръба да се сблъскам с триколката“, добави той тогава.

Четири месеца по-късно Tesla завърши своето разследване EDR (Event Data Recorder), което беше оповестено от Xiao Te - основател на най-голямата неофициална общност на Tesla в Китай.

 

 

Според информацията EDR показва, че инцидентът е с участието на автомобил Model Y с навъртени около 20 000 км, а водачът е бил с предпазен колан. Пет секунди преди финалния удар колата се е движила със скорост 164 км/ч, а ъгълът на завиване на волана се е променил с 25 градуса. Системата за стабилизиране на каросерията се включва и скоростта леко намаля до 159 км/ч. След стабилизиране на волана скоростта се е увеличила, като в момента на удара автомобилът се е движил със 163 км/ч.

Най-важното нещо, което трябва да се отбележи от разследването на Tesla е, че в минутите на инцидента педалът на газта винаги е бил на 100% натиснат, а този на спирачката - не. Освен това автопилотът не е бил включен. Следователно, според данните на EDR, причината за катастрофата е натискане на грешен педал.

 

 

Веднага след инцидента обаче се появиха други информации. Тогава пред китайската медия Dahe Daily шофьорът, идентифициран само като Джан твърди, че според него, проблемът започнал, когато не успял да паркира колата рано сутринта на 5 ноември. Още тогава 55-годишният бивш шофьор на камион усетил, че спирачният педал е много твърд.

Китаецът се кълне, че при катастрофата никога не е докосвал педала на газта, като се е опитвал да накара електромобила да спре. Той продължил да натиска спирачката с надеждата, че в крайна сметка ще заработи отново. Джан дори търсил препятствие за спиране на колата, но преди това удря мотоциклет, движещ се в същата посока.

 

 

Версията на Tesla тогава и беше различна. Според производителя електромобилът е бил напълно изправен, а вината на катастрофата е на Джан, който през цялото време е натискал педала на газта и нито веднъж този на спирачката. Снимки от публични камери обаче показват, че това не е вярно - спирачните светлини се виждат ясно поне веднъж без никакви препятствия отпред, което потвърждава версията на шофьора.

Той твърди, че колата му е ускорила, след като е натиснал бутона за паркиране (P). И не е възможно нормален шофьор да продължи да натиска педала на газта в продължение на над 2 км, без да забележи, че е на грешен педал. А още повече, че Джан е професионален шофьор на камион, което предполага, че е знаел отлично какво прави.

 

 

fallback
  • #21
    До долния ( преди 1 година )
    Разбира се, че тесла има педAл за спирачки и стоп машинка към него, но за разлика от москвича, стоп светлините не се управляват само от стоп машинката, защото освен с натискане на спирачката, автомобилът може да спре по още няколко начина, а стоповете трябва да светнат при всеки от тези случаи. Тогава се изпарява цялата ви логика, че щом са светнали стоповете, значи шофьорът е натискал спирачките. Те светват и при всяко рязко вдигане на крака от газта.
  • #20
    до #13 ( преди 1 година )
    А ти пробва ли да я сложиш в режим В, умнико? Не само светят, а и по закон са задължени колата да ги пуска при рекуперация!
  • #19
    до 9 ( преди 1 година )
    Неимоверно си зле.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Да! Шофьорът си е виновен, че си е купил таблет на колела.
  • #17
    Гост ( преди 1 година )
    До 15. Провери в нета на магазини за авточасти,има стопмашинка за Тесла като резервна част.
  • #16
    реплика ( преди 1 година )
    Тесла дори да няма шофьор в колата ,пак ще го изкарат виновен.
  • #15
    Бензинчо, дядовото ( преди 1 година )
    Това да не ти е москвич, за да има стоп машинка? И защо реши, че дори да има такава ще я поставят на педAла на спирачките? Ако я поставят там няма да работи. Стига синя засипвал с анахронизми и назадничавото си мислене, че светът може да съществува само както ти можеш да си го представиш и по никакъв друг начин.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Научете се да четете. В статията е написано защо са светнали стоповете: "Пет секунди преди финалния удар колата се е движила със скорост 164 км/ч, а ъгълът на завиване на волана се е променил с 25 градуса. Системата за стабилизиране на каросерията се включва и скоростта леко намаля до 159 км/ч. След стабилизиране на волана скоростта се е увеличила, като в момента на удара автомобилът се е движил със 163 км/ч." тоест системата е натиснала спирачките, които очевидно работят и намаляват скоростта.
  • #13
    Vw id3 ( преди 1 година )
    При рекуперация стоповете не светят.Може да потичаш след моето id3 и да провериш.
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    При Тесла датчика за спирачките е монтиран към *** за газ.
fallback
Последни