fallback

Tesla представи нова платформа, загатна и евтин модел

Компанията на Мъск ще направи и най-големия завод за електромобили в света

Ръководството на Tesla разкри подробности за новата стратегия на компанията, която ще подобри производствените процеси, като включва много технически иновации, чиято цел е да се повиши ефективността както на фабриките по света, така и на моделите на марката.

В специална презентация, наречена Masterplan 3, главният изпълнителен директор Илон Мъск и други топ-мениджъри на Tesla съобщиха за редица нови разработки на компанията, вариращи от напредъка в технологията на електрическите двигатели до процесите на конструиране на нови автомобили.

Очакваше се, че това представяне ще хвърли светлина върху дълго отлаганите модели Cybertruck и Roadster, а също така върху производствените съоръжения, новите практики за разработка на автомобили и най-вече върху изцяло нова архитектура на превозни средства. Мъск също така трябваше са разкрие и подробности за бъдещия „най-достъпен“ модел на Tesla, който да се настани най-ниско в гамата на марката.

В крайна сметка стана ясно, че такъв електромобил ще се появи, но засега подробностите за него се пазят в тайна. Главният инженер на Tesla – Ларс Морави, потвърди единствено, че това няма да бъде „умален Model Y”,както се предполагаше. Неговият колега – главният дизайнер на марката - Франц фон Холцхаузен, допълни, че подробности ще бъдат дадени „на по-късен етап“.

Шефовете на Tesla обаче разкриха подробности за новите производствени методи, на които ще се залага. Те са използвани за първи път при разработката на Cybertruck, като позволяват спестяване на 50% от разходите и драстично намаляват риска от забавяния на всеки етап от производствена линия.

Новата технология се стреми да минимизира необходимото количество работа на всеки етап от процеса. Например, седалките ще бъдат монтирани директно към батерийния блок под пода, като след това целият модул ще бъде повдигнат в корпус, който е боядисан на части, за да се избегне необходимостта от премахване на вратата и повторно инсталиране.

„Създадохме всичко това в отговор на производствените неуспехи, които претърпяхме при пускането на Model 3 на пазара през 2019 г. Тогава влязохме директно в ада, тъй като днешните принципи на производство се основават на тези, създадени от Хенри Форд. И е много трудно да промениш процеса на производство на автомобили след 100 години“, обясни Морави.

Новият модел по същество е съсредоточен върху принципа „да правим само неща, които са необходими“, което означава избягване на всяко ненужно движение или разглобяване на автомобила или неговите компоненти по време на пътуването му по линията. Като цяло, в Tesla са изчислили, че новата платформа и система на производство ще позволят намаляване на разходите за направата на едно превозно средство с около 1000 долара.

В същото време стана ясно още, че Tesla ще построи най-голямата фабрика за производство на електромобили в света. Тя ще се намира в покрайнините на град Монтерей (Мексико). Инвестицията в съоръжението е за 5 млрд долара, като се предвижда годишно производство на около 2 млн автомобила. Предвижда се откриването на 6000 работни места в завода.

Мексиканските власти потвърдиха за постигнато споразумение с Tesla, като според заместник министъра на външните работи Марта Делгадо, инвестицията в проекта може да бъде удвоена и да достигне 10 млрд долара. Част от тази сума ще бъде насочена за изграждането на фабрика за батерии. На първо време обаче те ще бъдат доставяни от Гигафабриката на Tesla в Тексас, която е на около 7 часа път от Монтрей.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Отделно самия Мъск каза че за да гонят 20 милиона продажби им трябват 10-тина модела. При положение че в момента точно 2 модела които правят почти 90% от продажбите.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали си запознат с маркетинга но тези цели които залагат фирмите, са нарочно непостижими - още със залагането знаят че шанса да ги покрият е много малък. Например фирмата в която аз работя таргета ни е 1 милиард потребители при положение че в момента имаме няколко милиона. Дори теоретично не мисля че можем да ги стигнем. Но въпреки това е заложен. Та и Мъск не мисля че планира да си увеличи продажбите х20 за едва 7 години.
  • #2
    TSLA ( преди 1 година )
    Защото в МастърПлана са заложени 20 милиона коли годишно производство до 2030, което ще коства инвестиция от 175 милиарда и малко време. "Когато има любов, ceксът е неизбежен" - Илон Мъск. Но това не толкова важно. Главната част от Плана е глобален преход към възобновяема енергия. Гюро Кюмюро остава само скеч от миpизливо минало.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо ли този нов процес ми звучи че ще стане като при новите телефони и лаптопи - всичко е запоено/занитено и почти не подлежи на ремонт. А малкото неща които могат да се ремонтират изискват много труд и са толкова скъпи че обезсмислят ремонта
fallback
Последни