fallback

Tesla представи нова платформа, загатна и евтин модел

Компанията на Мъск ще направи и най-големия завод за електромобили в света

Ръководството на Tesla разкри подробности за новата стратегия на компанията, която ще подобри производствените процеси, като включва много технически иновации, чиято цел е да се повиши ефективността както на фабриките по света, така и на моделите на марката.

В специална презентация, наречена Masterplan 3, главният изпълнителен директор Илон Мъск и други топ-мениджъри на Tesla съобщиха за редица нови разработки на компанията, вариращи от напредъка в технологията на електрическите двигатели до процесите на конструиране на нови автомобили.

Очакваше се, че това представяне ще хвърли светлина върху дълго отлаганите модели Cybertruck и Roadster, а също така върху производствените съоръжения, новите практики за разработка на автомобили и най-вече върху изцяло нова архитектура на превозни средства. Мъск също така трябваше са разкрие и подробности за бъдещия „най-достъпен“ модел на Tesla, който да се настани най-ниско в гамата на марката.

В крайна сметка стана ясно, че такъв електромобил ще се появи, но засега подробностите за него се пазят в тайна. Главният инженер на Tesla – Ларс Морави, потвърди единствено, че това няма да бъде „умален Model Y”,както се предполагаше. Неговият колега – главният дизайнер на марката - Франц фон Холцхаузен, допълни, че подробности ще бъдат дадени „на по-късен етап“.

Шефовете на Tesla обаче разкриха подробности за новите производствени методи, на които ще се залага. Те са използвани за първи път при разработката на Cybertruck, като позволяват спестяване на 50% от разходите и драстично намаляват риска от забавяния на всеки етап от производствена линия.

Новата технология се стреми да минимизира необходимото количество работа на всеки етап от процеса. Например, седалките ще бъдат монтирани директно към батерийния блок под пода, като след това целият модул ще бъде повдигнат в корпус, който е боядисан на части, за да се избегне необходимостта от премахване на вратата и повторно инсталиране.

„Създадохме всичко това в отговор на производствените неуспехи, които претърпяхме при пускането на Model 3 на пазара през 2019 г. Тогава влязохме директно в ада, тъй като днешните принципи на производство се основават на тези, създадени от Хенри Форд. И е много трудно да промениш процеса на производство на автомобили след 100 години“, обясни Морави.

Новият модел по същество е съсредоточен върху принципа „да правим само неща, които са необходими“, което означава избягване на всяко ненужно движение или разглобяване на автомобила или неговите компоненти по време на пътуването му по линията. Като цяло, в Tesla са изчислили, че новата платформа и система на производство ще позволят намаляване на разходите за направата на едно превозно средство с около 1000 долара.

В същото време стана ясно още, че Tesla ще построи най-голямата фабрика за производство на електромобили в света. Тя ще се намира в покрайнините на град Монтерей (Мексико). Инвестицията в съоръжението е за 5 млрд долара, като се предвижда годишно производство на около 2 млн автомобила. Предвижда се откриването на 6000 работни места в завода.

Мексиканските власти потвърдиха за постигнато споразумение с Tesla, като според заместник министъра на външните работи Марта Делгадо, инвестицията в проекта може да бъде удвоена и да достигне 10 млрд долара. Част от тази сума ще бъде насочена за изграждането на фабрика за батерии. На първо време обаче те ще бъдат доставяни от Гигафабриката на Tesla в Тексас, която е на около 7 часа път от Монтрей.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Целия пазар на пикапите в света е към 4 милиона и 50% от него се държи от Форд и Шевролет. Тях трудно ще ги пребори Cyber truck-a. И я обясни на redneck-a че трябва да слезе от coal burner-a и да се качи на електричка пък дори да е Шеви или Форд - марката която кара от 10-ки години. Там Шеви срещу Форд е като тук японско срещу немско.
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    За кога го обеща Мъск преди две години? Нито тогава, нито сега е дал времева рамка за излизане на модела и няма да я даде преди да започнат продажбите. Спомняш ли се какво се случи, когато обеща производството на тесла модел У да започне септември месец 2020 година? Кога продадоха първия автомобил от този модел? Очевидно никога не обръщате внимание на тези "подробности". Ужпроизводството трябваше да започне септември месец, а продадоха първия автомобил още през Март. А уж все изостават...
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Семи първо е съвършено друг клас возило и второ колко са доставили до момента? Също колко пикапа са произведени? S и X са 10-тина % от продажбите. Няма точно те да достигнат 20-те милиона. Роудстъра не вярвам и да го видим. Това е ултра нишов автомобил и дори в най-мокрите сънища на Мъск едва ли планира повече 100к продажби годишно. Виж Тойота и ВАГ как за всеки малко по-голям пазар има поне по 5 модела специфични за мястото. В момента реално има 4 модела и 2 носят компанията.
  • #11
    До 4 ( преди 1 година )
    А защо реши, че тесла модел s, модел x модел, y модел 3 tesla semi и tesla cyber truck са само два модела, а не 6? На практика трябват още само четири модела за да станат 10. Евтиният вариант ще има европейски и китайски модел. Станаха 8. Вероятно ще има микробус и като добавим и Роудстър станаха 10. Не е нужно всички да се продават по равно. Щом модел У при цена от около 50 000 евро се очаква тази година да мине над милион продажби и да стане най-продавания автомобил в света...
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    А и забравих все пак Мъск го обеща преди почти 2 години. Нещо не виждам да са паднали проджабите на модел 3 и У
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    При продукти натоварени силно с имидж това не важи. По тази логика защо да си купя БМВ като Шкода ще ми предложи същата полезност на половин цена. Който има бюджет 100+ хил лв пак ще си купи модел 3. Който няма ще чака малкия модел. Конкретно с компютрите скоро го видяхме - Епъл с М1 процесорите. Хем по-добри хем по-евтини и не спряха продажбите на интелските.
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Това е основен принцип в маркетинга. Даже имаше ефект на еди кой си, който беше направил реклама, че следващите компютри на марката, които ще излязат след няколко месеца ще са много по-мощни и по евтини и това беше довело до фалит на фирмата, защото всички автоматично бяха спряли да купуват по-скъпия модел за да изчакат по евтиния и хубавия. Тоест е глупаво Илон Мъск да казва кога ще излезе евтиния модел, защото това ще има негативен ефект.
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    Със сигурност малкия модел ще е интересен но чакай да излезе първо. Защото се очакваше вчера да има някакви реални данни за него, а почти не е имало. Отделно не се чака преди 2025-та да започне производство.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Той обещава нови неща, но нека първо да изпълни старите си такива, иначе точно тази кола когато излезне ще предефинира изцяло автомобилната индустрия, разни смешници като Рено дето сега искат 100к за електро-Меган ще ас първите жертви.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой му вярва на тоя измамник Мъск?
fallback
Последни