IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota за Tesla Model Y: „Произведение на изкуството“

Японските инженери разглобиха кросоувъра и останаха изумени

Toyota е най-големият производител на автомобили в света и произвежда почти всеки тип превозно средство, за което можете да се сетите. Но ако има област, в която изостава, това са електрическите автомобили.


Tesla Model Y


За миналата година японският автомобилен производител е продал само 24 466 електромобила в световен мащаб миналата година, което е капка в морето в сравнение с 2,6 милиона хибрида, продадени от него през същия период. За същия период лидерът при автомобилите, задвижвани само на ток – Tesla, е реализирал 1,3 млн продажби.

В Toyota обаче са решени да наваксат изоставането си. Това беше обявено категорично от новия главен изпълнителен директор на концерна Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Вече бившият ръководител на Lexus обеща промяна в стратегията за електромобили, като това включва и създаването на нова архитектура за BEV, която да бъде готова до 2026 г.

По информация на Automotive News, в момента японците се опитват да разберат защо изостават толкова сериозно от лидера Tesla. Затова и инженери на Toyota са разглобили напълно един Model Y, за да могат да открият ключовите технологични тайни на най-продаваното електрическо превозно средство на света. Твърди се, че японците са били изумени от опростената, но много ефективна структура на кросоувъра на Tesla.

„Сваляйки кожата от Model Y, той наистина се оказа произведение на изкуството. Просто не е за вярване“, коментира един от ръководителите на Toyota. Според него голямата изненада е дошла от това, колко се различават технически последните версии на Model Y от тези, които са произведени по-рано, въпреки че всички изглеждат еднакво на външен вид.

Японците са впечатлени от използването на гига отливки за елиминиране на безброй части и скоби и структурната батерия, която действа като под на автомобила. Този подход на Tesla елиминира стотици части и сваля около 100 кг от теглото на колата, като в същото време увеличава обхвата на батерията и намалява общите разходи.

Един от изпълнителните директор на Toyota е бил категоричен: „Това е съвсем различна производствена философия“, докато друг добавя: „Нуждаем се от нова платформа, проектирана от нулата“. А това са наистина зашеметяващи признания от ръководители на марка, известна с технологиите си и качество на производството.

Разглобяването на Model Y ясно е показало колко изостават някои от старите автомобилни производители като Toyota, когато става дума за електромобили. Инженерите са категорични, че японският автомобилен производител се нуждае от голям скок напред, за да настигне начина на Tesla при изграждане на електрически превозни средства.

Съобщава се, че те са идентифицирали четири основни области, в които Tesla има голямо предимство пред Toyota: специална платформа, усъвършенствана батерия, определено място за производство на електрически превозни средства и софтуерно дефинирана архитектура. Tesla има и четирите от тях, а Toyota няма нито едно – поне не още.

0 от 500
  • #23
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента Тесла печели в пъти повече от продадена кола спрямо останалите. Цените на Тесла могат да паднат с още няколко хиляди, ама като нямат конглокенция не падат. Всъщност е хубаво че Тойота най-накрая са си научили урока и дано по скоро създадат реални конглокентни електромобили иначе скоро цените няма да намалеят. Конглокенцията работи за нас потребителите.
  • #22
    8 rate up comment 8 rate down comment
    до #5 ( преди 1 година )
    ***, освен лъжи друго можеш ли да разпространяваш? Херберт Дийс призна превъзходството на Тесла преди години. Дори покани Мърк да говори по видеовръзка пред всички мениджъри на Волксваген. А ФВ миналата година продаде близо милион електромобила от всичките си марки заедно. Не са идеални, но ФВ вече работи по 3-тото си поколение електромобили. А Тойотка още се чуди защо е толкова изостанала и раздава празни обещания, които всички знаем, че не може да изпълни в близките 10 г.
  • #21
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо Келешо ( преди 1 година )
    Tesla и всички останали. Това е положението. Всички останали се учат и преписват от Tesla как се правят електромобили.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ДО №17 ( преди 1 година )
    "Превод" от български на български- ти сериозно ли? Вземи си изасни какво точно означава думата превод, и спри да пишеш глупости! Ако искаш да му предадеш преносен смисъл, поне го сложи в кавички, малко ще си по-близо до целта. И да, ходил съм на училище, и за разлика от теб съм го завършил, че дори и Университет.
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до #17 ( преди 1 година )
    Оффф лелеее, мноу си зле! Ама наистина много щом не си разбрал за какво става дума, че превода е в преносен смисъл от български на български за хора с ментални проблеми, които не са наясно с елементарни понятия. Имам чувството, че говоря на хора, коото не са ходили на училище и мозъка им служи само за равновесие. Ти го доказваш. Отдолу за Путин даже пошат някои. Явно с него си лягат и с него стават и по цели нощи сънуват руснаци. Положението е наистина много зле...
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до #15 ( преди 1 година )
    Вярвай си само на твоя бог Путин и си карай жигулката.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ДО №13 ( преди 1 година )
    Пич, превод не се прави от тълковен речник, там се изяснява смисълът на думата. Има езикови речници, английско-български например, от където може да си превеждаш. Малко бъркаш понятията...
  • #16
    11 rate up comment 4 rate down comment
    до #13 ( преди 1 година )
    За теб явно официален източник са само на Путин лъжите!
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До попа ( преди 1 година )
    Оригинална статия от кого? От някоя мисирка ли? Написах кратко и ясно от официален източник. И ти ли не знаеш какво значи това? Превеждам, че явно нивото не само на сайта е много ниско, но и на някои пишещи във форума. Това значи, че информацията е дошла от Тойота и е потвърдено от нея, че е вярна.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До Нев ( преди 1 година )
    Нев, къде да се гермаците, искат пак отлагане на забраната за използване на ДВГ в Европа, познай защо? :)