fallback

Германия заплашва с вето забраната на ДВГ в Европа

Министърът на транспорта поиска интегриране на синтетичните горива

На 14 февруари 2023 г. Европейският парламент реши да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тогава беше дадена зелена светлина за новите цели за намаляване на CO2 за пътнически автомобили и лекотоварни превозни средства като част от пакета „Готови за 55“.

С 340 гласа „за“, 279 „против“ и 21 „въздържал се“, членовете на Европарламента одобриха споразумението, постигнато със Съвета на Европа относно ревизирани стандарти за емисии на CO2 за нови автомобили и микробуси, адаптирани към по-амбициозните цели на ЕС по отношение на изменението на климата.

Съгласно приетите правила новите пътническите автомобили и леките търговски превозни средства трябва да станат без емисии до 2035 г. Междинната цел до 2030 г. е емисиите от новите автомобили да бъдат намалени с 55% и от леките търговски превозни средства с 50%.

Всички тези мерки трябва да бъдат одобрени от министрите на 27-те държави-членки на ЕС, които ще се съберат на 7 март в Брюксел. Това обаче може и да не стане, защото след Италия още една държава – Германия, заплашва с вето. Това разкри нейният министър на транспорта Фолкер Висинг, цитиран от вестник Bild.

Висинг призовава за изключение за двигатели с вътрешно горене, които се захранват с синтетично гориво, генерирано със зелено електричество. Министърът беше категоричен, че Комисията на ЕС има ясен мандат, да позволи използването на щадящи климата електронни горива в автомобили, както за съществуващия автопарк, така и за двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат новорегистрирани след 2035 г.

„На фона на огромния автомобилен парк, който имаме само в Германия, може да бъде направен компромис за използването на електронни горива. В противен случай Германия може да не се съгласи с предстоящите гласувания“, коментира Висинг.

Засега има само няколко изключения от строгото премахване на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Те включват предоставяне на едногодишен гратисен период на нишовите производители, които произвеждат малък брой автомобили. Освен това Европейската комисия през 2026 г. ще преразгледа целите за вредни емисии и да реши дали те са постижими. Също така тя трябва да обмисли и дали превозните средства, задвижвани с електронни горива, също могат да бъдат регистрирани след 2035 г.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Сетила се Мара да се побара е немската работа. А Леопардите дето пращат на бандеровците с кое евро ще са и ще почнат ли да правят електрически танкове или най-новите им ще са на въглища.
  • #18
    До долния ( преди 1 година )
    Ползвам няколко продукта на xiaomi и задминават както по качество така и по цена аналозите си. Не мога да кажа че са евтини, но за парите си предлагат много повече от конглокенцията.
  • #17
    Краен ( преди 1 година )
    Аз за 50 години съм научил едно. Никога, ама никога не си купувай нещо проектирано и после произведено от китаец. В крайна сметка, колкото и помпозно да ви го описват като супер качество и технология ще се окаже ***. Няма ли някой бял човек отзад да контролира нещата нищо не става. Само кьорфишеци. Нямам нищо което да имам китайско и да си кажа: "Добре, че го купих"
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Я ги покажи тез евтини електрички? Но да са истински коли. А не колички за голф.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    И както са казали внимавай какво си пожелаваш, защото електромобилите ще преборят ДВГ именно в по пазарни принципи, а не заради екология. Да му мислим ние, които сме свикнали да караме евтини трошки втора употреба, защото цените на електромобилите никога няма да паднат на цените на старите автомобили с ДВГ, защото батериите са най-ценното нещо, а те ще държат висока цена и след като спрат да се ползват в автомобила, защото вторият им живот ще е за съхранение на енергия, преди да се рециклират
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност не от пет а от десетина години се говори, включително от toyota която е против електромобилите, че се очаква цените да се изравнят около 2025 година и първоначално заради всички кризи като почнеш от короната и минеш през войната се очакваше, че това ще се случи по-късно, но в китай още от края на миналата година електромобилите вече са по-евтини от ДВГ и точно от това са ужасени германците. Те не могат да го предложат, а китайците настъпват. Сега си мислят, че ДВГ ще ги спаси но грешат
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    От 5 години слушаме какелектричкте ще станат по-евтини, но още не се виждат такива изгледи с изключение на обещанието на Мъск. Но нали се сещаш че за да предложи кола с 25% по-ниска цена означава че и колата ще е доста по-орязана.
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Не е задължително. Само за последните няколко месеца, цената на някой модели на тесла паднаха с до 20 000 долара в щатите и десетина хиляди евро на други места. А точно днес от тесла ще обявяват много по-евтина платформа значи която ще произвеждат електромобилите си. И това се случва в момента в който суровините са около 200-300 процента по-скъпи в сравнение с преди няколко години, а се очаква да станат много по-евтини отколкото са били преди няколко години, заради икономии от мащаба
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Ама как ел колите ще станат по евтини като увеличат насилствено цената на двг а не че цената на ел колите ще пада
  • #10
    До 6 ( преди 1 година )
    Ами не знам дали си наясно, но така или иначе ще караме електромобили в бъдеще и никой не може да ни спре. Ще ми обясниш ли ако електромобилите са с 20% по-евтини от автомобилите с ДВГ през 2030 година и навсякъде има зарядни станции както бързи така и бавни, дали още тогава мнозинството ще предпочитат да продължават да купуват автомобили с ДВГ или ще купят по-евтиния автомобил с по-евтина поддръжка и по-евтино зареждане? Тогава дали ще има нужда от забрани? Въпросът е дали ще са китайски
fallback
Последни