fallback

Германия заплашва с вето забраната на ДВГ в Европа

Министърът на транспорта поиска интегриране на синтетичните горива

На 14 февруари 2023 г. Европейският парламент реши да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тогава беше дадена зелена светлина за новите цели за намаляване на CO2 за пътнически автомобили и лекотоварни превозни средства като част от пакета „Готови за 55“.

С 340 гласа „за“, 279 „против“ и 21 „въздържал се“, членовете на Европарламента одобриха споразумението, постигнато със Съвета на Европа относно ревизирани стандарти за емисии на CO2 за нови автомобили и микробуси, адаптирани към по-амбициозните цели на ЕС по отношение на изменението на климата.

Съгласно приетите правила новите пътническите автомобили и леките търговски превозни средства трябва да станат без емисии до 2035 г. Междинната цел до 2030 г. е емисиите от новите автомобили да бъдат намалени с 55% и от леките търговски превозни средства с 50%.

Всички тези мерки трябва да бъдат одобрени от министрите на 27-те държави-членки на ЕС, които ще се съберат на 7 март в Брюксел. Това обаче може и да не стане, защото след Италия още една държава – Германия, заплашва с вето. Това разкри нейният министър на транспорта Фолкер Висинг, цитиран от вестник Bild.

Висинг призовава за изключение за двигатели с вътрешно горене, които се захранват с синтетично гориво, генерирано със зелено електричество. Министърът беше категоричен, че Комисията на ЕС има ясен мандат, да позволи използването на щадящи климата електронни горива в автомобили, както за съществуващия автопарк, така и за двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат новорегистрирани след 2035 г.

„На фона на огромния автомобилен парк, който имаме само в Германия, може да бъде направен компромис за използването на електронни горива. В противен случай Германия може да не се съгласи с предстоящите гласувания“, коментира Висинг.

Засега има само няколко изключения от строгото премахване на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Те включват предоставяне на едногодишен гратисен период на нишовите производители, които произвеждат малък брой автомобили. Освен това Европейската комисия през 2026 г. ще преразгледа целите за вредни емисии и да реши дали те са постижими. Също така тя трябва да обмисли и дали превозните средства, задвижвани с електронни горива, също могат да бъдат регистрирани след 2035 г.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Има два проблема при електричките малката енергиина плътност на батериите и голямото време за зареждане особено при нормални условия
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Тънкият момент с това начинание - "тези мерки трябва да бъдат одобрени от министрите на 27-те държави-членки на ЕС, ". Всичките министри трябва да се съгласят... доста вероятно е да не стане. А дори да го приемат - ще има "преразглеждане" скоро.. Така не се става "зелени" като просто забраниш нещата. Трябват постижими планове за всяка една държава - просто от еди коя си година край, не става.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента по малко от 1% от колите са електрически и вече почват да създават проблеми. Лъжат ни със някакви статистики от някакви малки държави които не са никакъв фактор. Най обичат да ни посочват Норвегия. Хахах .Държава с 5 милиона население която е забогатя от продажбата на петрол и газ и в момента от това се издържа ама иначе видиш ли били много зелени щото карали електрически коли и тока им идвал от ВЕИ. Това върха на лицемерието и подигравката! Електрическите коли са провал. Точка.
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички инженери които си разбират от работата са наясно че сметката при електрическите коли не излиза и никога няма да излезе! Не е възможно да се заменят колите на 100% с електрически. Нито има ресурси, нито енергия за това. Не е устойчиво! Дори и да имахме ресурсите, първо трябва да се направи инфраструктурата и чак тогава да се мисли за колите. Цялото нещо сега е една пълна недомислица. Целия зелен преход е обречен на провал. Който може да смята да си направи сметките!
  • #35
    Класика ( преди 1 година )
    Не само! Трябва и в затвора при бай Ставри да си чешат гърбовете с батерии на "черно"Чакаме Тръмп!Той ще ги електрифицира!
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента пазар ден напред е постигната за 09 часа 374.56 лв. за MWh при количество от 3266.4 MWh.В 24 часа цената на търгуваната електроенергия в този сегмент е 279.08 лв. за MWh при обем от 3124.8 MWh
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    2025 ще излизаме на борсата. Какъв лев, какво евро за киловатчас? Ето договорените цени за утрешния ден по които ще плащат всички фирми на свободния пазар: Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент пазар ден напред затвори при цена за базова енергия (1 24 часа) от 309.21 лв. за MWh с ден за доставка 2 март 2023 г. и обем от 77 884.20 MWh, сочат данните от търговията. Най-ниската стойност е отчетена за 04 часа 253.46 лв. за MWh ( 3095.1 MWh).Най-високата цена на електроенерги ...
  • #32
    До долния ( преди 1 година )
    И куде ше я напуснат страната бе в Европа дето пак са на Евро или в Аустрелиъ а забравих в последната измикяри не им требат.
  • #31
    До #29 ( преди 1 година )
    2025 няма да бъде 1 лв. Ще бъде 1 Евро. Което са 2 лв. А заплатата ще се раздели на две. Хубави времена се задават. Едно 100 000 души ще напуснат страната около 2025та година именно поради този факт и това ще са последните 100 000 мозъка, годни за работа и развитие, които досега не им е стискало да отпътуват на запад. Но задаващата се п0рн0графия ще им даде крила и на тях, не се и съмнявам.
  • #30
    Петре ( преди 1 година )
    Какво значи "електронни горива" бе, браат? Кибер-бензин или течна батерия? :D
fallback
Последни