fallback

Volkswagen обнови първия си електромобил

Промените по ID.3 се оказаха по-малки от очакваното

Две години и половина след пускането на пазара на Volkswagen ID.3, германският автомобилният производител представи обновения вариант на модела, който постави началото на неговото ID семейство от електромобили. От компанията твърдят, че ID.3 е получил цялостен ъпгрейд, включително най-новия софтуер с нови системи за безопасност и асистенти на водача.

От гледна точка на дизайна промените са много фини, но придават на обновения ID.3 по-впечатляващ вид. Отвън най-видимата актуализация е по-агресивната предна броня с разширени отвори за въздушно охлаждане.

Други подобрения включват нови светлинни сигнатури за LED-фаровете и задните светлини, като тези, които са разположени в капака на багажника, вече също са осветени. Има също така нови алуминиеви джанти, черен покрив с матово-сребриста облицовка по ръбовете и нови цветове, включително преливащата се метална боя Dark Olivine Green.

В допълнение, предният капак на компактния електрически хечбек сега изглежда по-дълъг, тъй като черната лента под предното стъкло е премахната, като вдлъбнатините отстрани създават същото впечатление.

Интериорът изглежда подобен на този в настоящия модел, но от Volkswagen твърдят, че са приложил множество предложения от клиенти. Повишено е качество на материалите, като са включени меки, покрити с пяна повърхности в пилотската кабина.

Панелите на вратите са преработени, за да включват по-меки и по-големи повърхности, както и с по-големи опори за ръцете. Интериорът на ID.3 вече е напълно без животинска кожа, с висок дял на рециклирани материали. Например, микрофибърният материал Artvelours Eco, използван за тапицериите на вратите и на седалките, е направен от 71% рециклирани пластмасови отпадъци.

Както и досега, VW ID.3 разполага с два свободно стоящи дисплея, компактен 5,3-инчов дисплей за водача, управляван с помощта на сензорни контроли на мултифункционалния волан и по-голям 12-инчов сензорен екран, който контролира навигационната система, телефонните функции, медиите, асистиращи системи и настройките на автомобила.

Инфотейнмънт-системата включва няколко промени в структурата на менюто, като например по-ясно и по-информативно меню за зареждане, което сега се намира на най-горното ниво на основния дисплей.

В същото време функцията планиране на маршрути на електрически превозни средства е актуализирана и подобрена. Например, при по-дълги пътувания тя планира спирки за зареждане, така че дестинацията да може да бъде достигната възможно най-бързо, използвайки текуща информация за трафика и прогнози в допълнение към нивото на зареждане на батерията.

Електронната архитектура на Volkswagen ID.3 възприема нова концепция, използвайки два високопроизводителни компютъра, известни като ICAS (In-Car Application Servers) като основни компоненти. Тези компютри решават редица задачи, които иначе са разпределени между голям брой малки компютри. Въпреки това основните функции на превозното средство остават на техните отделни блокове за управление.

Актуализациите в областта на асистиращите системи включват използването на база данни във функцията Travel Assist, докато Park Assist Plus с функция за памет позволява автоматично извличане и използване на запазени маневри за паркиране.

Промени в задвижването няма. Обновеният ID.3 продължава със същия задно монтиран електромотор с мощност 201 к.с. и въртящ момент от 310 Нм. Батерии също са непроменени – с 58 и 77 кВт/ч. По-голямата позволява пробег от 546 км при ID.3 Pro S, докато при по-малката този показател е 426 км при ID.3 Pro. Volkswagen ще предложи и по-малката батерия, но засега нейните характеристики не се съобщават.

При използване на DC станция за бързо зареждане батерията от 77 кВт/ч на ID.3 Pro S може да се зарежда от 5 до 80% в рамките на 30 минути при скорост до 170 кВт. Пакетът от 58 кВт/ч в ID.3 Pro се нуждае от 35 минути, за да завърши същия цикъл на зареждане при 120 кВт.

Още снимки на обновения VW ID.3 - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Има един канал в Youtube - Electric Classic Cars Правят много яки конверсии на стари модели. Имат електрически Дифендър къса база който е страхотен за офроуд. Направили са много яки коли. Старите класически коли с електрическо задвижване са много готина комбинация.
  • #4
    До 1 ( преди 1 година )
    Няма електрички за офроуд заради законите на физиката ;)
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Заприличва на трабант, жалка кола на премиум цена.
  • #2
    Джоди ( преди 1 година )
    Догодина излиза нещо за пресечен терен Jeep Avenger 4xe във клас малък SUV
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Голяма скука са тия електрически коли. Кога някой ще направи нещо по спортно? И джипки. Защо няма електрически джипки за офроуд?
fallback
Последни