През 2022 г. Tesla, нейните фенове и инвеститори претърпяха големи сътресения. Между правните предизвикателства около безопасността на технологиите за подпомагане на водача, падащата цена на акциите, покупката на Twitter от изпълнителния директор Илон Мъск и пускането на електрически превозни средства от други автомобилни производители, е лесно е да се разбере защо Tesla обърна гръб на клиентите.
Въпреки това обаче Tesla се оказа големият победител в наградите за автомобилна лоялност S&P Global Mobility 2022, като спечели първото в основната категория – тази най-лоялни клиенти. Така производителят на електромобили детронира Ford, който неизменно беше на върха през последните 12 години.
Tesla също така спечели наградата за „най-висок процент на печалба“ през период, когато проблемите с веригата за доставки в индустрията доведоха до общ спад в нивата на лоялност от 54,6% през 2019 г. до 50,2% през 2022 г.
Според S&P Global Mobility, част от успеха на Tesla се дължи на привлекателността му към основните етнически потребители, което обяснява и победата на марката в още в две категории - компактен косоувър (Model Y) и компактен луксозен автомобил (Model 3).
General Motors спечели общата награда за лоялност към производителя за осма поредна година, записвайки своята 19-та победа за 27 години. На свой ред, Ford взе първите две места в категориите пикап (F-150) и луксозен SUV (Lincoln Nautilius).
В същото време Subaru победи в категорията „лоялност към дизъра“. Данните показват, че почти 40% от собствениците на Subaru купуват следващата си кола от същия дилър, от който са закупили предишната.