Блогърите от YouTube-канала AutoStrong-M нагледно показаха как работи 4,2-литровия двигател M139, който е познат от спортните коли и седаните на Maserati. В една от модифицираните си версии с плосък колянов вал този V8 агрегат се поставя и на Ferrari под името F136.
Според блогърите този мотор превъзхожда по мощност M 273 на Mercedes-Benz, а по отношение на надеждността си изпреварва легендарния UZ на Toyota. Подобна оценка едва ли е изненада, тъй като много автомобилни експерти са категорични, че V8 F136 / M139 е най-добрият двигател в категория 4 литра.
Атмосферният агрегат се появява в началото на 2000-те години, като характеристиките му по това време са много добри. Двигателят с обем 4,2 литра развива 400 к.с. и 460 Нм, като се развърта до 7100 об/мин, а звукът, който издава, е забележителен.
Двигателят не предлага някакви страхотни технологии, но пък и няма спортни инженерни решения. За него Ferrari избира блок на цилиндрите от от лека сплав с пресовани чугунени втулки. Моторът има верижно задвижване и система за смазване със сух картер. Съотношението на компресия е 11:1.
Сред предимствата на мотора е, че той е много подходящ за тунинг, като това се дължи именно на здравината му. По стандартите на агрегати за спортни автомобили той е много надежден, като без основен ремонт изкарва 500 000 км. Тайната е проста - инженерите не са се ограничили при смазването, като са мощна помпа и са се погрижили за охлаждането.
Самият основен ремонт е улеснен от бързо освобождаващи се маншони. В Европа всеки от струва около 180 евро. По време на нормална работа няма проблеми с цилиндро-буталната група, въпреки че конкретният екземпляр е претърпял повреда заради небрежно отношение на собственика.