fallback

Най-забележителните коли с W12 двигател

От самолетите до фикс-идеята на Фердинанд Пиех: историята на един от най-необичайните мотори

В наши дни дори осемцилиндровите двигатели вече са екзотика в Европа, и постоянно расте броят на новите модели, които имат само три цилиндъра под капака. Но в ерата на Евро 6d и Eвро 7 едно чудовище от миналото е все още живо, макар и в последните си дни: митичният W12.          Първият - и последен - опит да се използва W12 във Формула 1 принадлежи на италианския тим на Life за сезон 1990. Тогава болидът с този мотор бе най-маломощният, но за сметка на това най-тежкият в шампионата. Life участва в 14 състезания, но нито веднъж не преодоля квалификациите           Днес свързваме този агрегат преди всичко с Bentley и с някои други модели на компанията-майка Volkswagen. Но истината е, че конфигурацията с три комплекта от по четири цилиндъра съществува от над едно столетие. Първоначално е родена за нуждите на авиацията, но с течение на времето се появява и на земята - в драгстери, опитващи се да чупят рекорди за скорост, в 24-те часа на Льо Ман и дори (не твърде успешно) във Формула 1.

Няма съмнение обаче, че най-успешният W12 е именно създаденият от Volkswagen, по идея на покойния перфекционист Фердинанд Пиех. За да сме честни, той не е точно класически W12 - на практика е по-близо до V12, защото представлява два слепени VR6, само с два разпределителни вала.         Последно ура за един от най-необичайните двигатели в последния четвърт век: W12 във варианта му от Bentley Batur             Но тази конструкция има две предимства пред класическия V12 - първо, по-компактна е като размери, особено на дължина, и второ, е още по-балансирана и гладко работеща. След 23 години в употреба можем спокойно да добавим, че е и много надеждна. Ето и най-интересните автомобили, ползвали този необикновен двигател.            Най-интересните коли с W12 двигател (ГАЛЕРИЯ):

  

fallback
  • #7
    тъпо е ( преди 1 година )
    Според мен е кощунство да се спре производството на V12. Това не ви е американски копфтор 10 литров V8. Разликата е голяма.
  • #6
    До 2 и да 1 ( преди 1 година )
    Приятел, W12 и V12 нямат нищо общо,освен броя на цилиндрите.До 1 Приятел ,равномерността на работа и ресурса на един 4 цил.редови е недопустимо да се срявнява с тези на V12,не говоря заW12.ЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ И СЕ ОГРАМОТЯВАЙТЕ, НЕ ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ!
  • #5
    До 2 ( преди 1 година )
    Не разбираш, щото още не си овладял азбуката до края :D
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    То може и редови да бъде 12 цилиндровият котук
  • #3
    До #2 ( преди 1 година )
    В статията се споменава за W12 не V12
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирам защо са посочени тук V12 само на VW?!? Ролс-Ройс и Мерцедес също имат 12-цилиндрови много добри двигатели! Колкото до некадърниците - те са навсякъде!!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално няма смисъл от този двг един 4 цилиндъра с две турбота дава същата мощност при 4 пъти по-малко тегло.Само некадърник би използвал кутука отгоре
fallback
Последни