fallback

Нов проблем за индустрията – младите не искат автомобили

Броят на хората с шофьорски книжки намалява при всяко следващо поколение

През миналия век продажбите на автомобили непрекъснато се увеличават и оптимистичните търговци и производители вярват, че те ще продължат да растат. Но съдейки по тенденциите сред младите хора, потребителите на автомобили ще стават все по-малко.

Всичко започна с „милениалите“ (поколение Y – родени между 1982 и 2004 година), сред които има много по-малко шофьори, отколкото сред тези от поколение X (1964-1980 година). Тази бройка ще намалява още при „зумерите“ (поколение Z – родени 2002-2013 година). А това означава, че търговците на автомобили потенциално могат да загубят около 24% от купувачите, което се превръща в проблем.

През 1997 г. в САЩ 43% от 16-годишните са имали шофьорска книжка, а сред 17-годишните броят на шофьорите е бил 62%, твърди Washington Post. През 2020 г. този брой е намалял с 18% за 16-годишните и със 17% за 17-годишните.

Също така през 1997 г. почти 90% от 20-25-годишните са имали шофьорска книжка, а през 2020 г. сред хората на тази възраст 80% имат шофьорска книжка.

Сред основните причини да не искат да шофират са безпокойството от изменението на климата, разходите за притежаване на кола и притеснения от случващото се на пътя (страх от попадане в катастрофа).

Експерти посочват, че популяризирането на електрически превозни средства би могло да реши проблема с климата в съзнанието на младите хора, но цената на такива превозни средства е непосилна за същите тези младите хора (плюс застраховка, плюс данъци, плюс поддръжка и ремонти, глоби, такси за паркиране и платени пътища... .). Затова вместо колите, те все по-често избират споделяне на автомобили и градски транспорт.

Ако говорите с младите хора за отношението им към автомобилите, се оказва, че те не виждат никаква разлика между съвременните модели. Дори в дизайна, да не говорим за пълнежа. Те не се интересуват от цифрови табла и огромни мултимедийни екрани, тъй като имат по-добри устройства в джобовете, чантите и раниците си. С една дума, те не се нуждаят от модерна автокултура в сегашния й вид.

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И в Германия е така. Там ги обучиха на споделена иконоика.
  • #43
    До #34 ( преди 1 година )
    По време на ковид на краварите твоя Тръмп им викаше да пият веро, че чистило отвън, значи би трябвало да чисти и отвътре - та после десетки души бяха приети в болница, щото са пили веро.
  • #42
    Жал ми е за тия деца ( преди 1 година )
    Точно тия млади са до такава степен неориентирани, че не знаят дори какъв пол искат да бъдат, нищо че новия световен ред им предлага няколко различни опции. Та тези млади се водят от простотиите, които виждат в тик ток и почват да им подражават снимайки се, даже парадирайки с това колко са прости.
  • #41
    Разбирач ( преди 1 година )
    През 70-те години автомобилите тежали средно 700кг. Ха-ха. Може би в Западна Европа, но не и в Америка, та даже и СССР се правеха с материал!
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е. На 20 съм и живея в София. Имам книжка от 2 години. Дали съм искал да си купя кола? Разбира се. Имам ли финансова възможност за това - не. Имам ли нужда от това, при положение, че градския транспорт е развит - не. Най-главното е цената (купуване + поддръжка) като аргумент против това да купя кола, като под "кола" имам предвид такава на 15 години, не нова. Не виждам как производителите на автомобили очакват да си купя, след като надуват цените на новите автомобили постоянно.
  • #39
    Луло ( преди 1 година )
    Тази тенденция не се вижда тука в България,броя на автомобилите ще расте лавинообразно.намалянето ще стане като се качат всякакви данъци паркоместа заплащане на паркомясто.В МОСКВА има хора който се отказват заради високи наеми на гаражи и паркоместа.
  • #38
    Един Човек ( преди 1 година )
    Що за глупости,пишете.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Личният автомобил е истинска необходимост за жителите на градовете в доста редки случаи. Аз лично минавам по около 3-4 хиляди километра на година да ида до морето 4-5 пъти. В големите градове включително и в България, има добре развит градски транспорт. А колата си е разход от всякъде. Аз все още не мога да се откажа, но предполагам, че сегашната ми кола ще ми е последната. Ама тя пък ми е нова от магазина, тъй че сигурно има още 40 години докато я докарам до 150 000 км.
  • #36
    daemon ( преди 1 година )
    Автомобилите са отживелица! Бъдещето е на велосипедите! Да го духат производителите на автомобили!
  • #35
    Хохо ( преди 1 година )
    Дърти комплексари под всяка тема намесват някакви сексуални ориентации сякаш лягат и си стават с тази мисъл. Толкова ли ти е крехко мъжеството бе, *** да седиш и да трепериш от тези пусти ми ***?Вместо да се погледнете себе си и некадърието на вашето поколение комбинирано с невежество и политическа апатия, което ни докара на това дереже и ни оставихте една съсипана България. После плюете та плюете по всичко възможно освен този в огледалото, който в същност е истински отговорен. Позор
fallback
Последни