fallback

Нов проблем за индустрията – младите не искат автомобили

Броят на хората с шофьорски книжки намалява при всяко следващо поколение

През миналия век продажбите на автомобили непрекъснато се увеличават и оптимистичните търговци и производители вярват, че те ще продължат да растат. Но съдейки по тенденциите сред младите хора, потребителите на автомобили ще стават все по-малко.

Всичко започна с „милениалите“ (поколение Y – родени между 1982 и 2004 година), сред които има много по-малко шофьори, отколкото сред тези от поколение X (1964-1980 година). Тази бройка ще намалява още при „зумерите“ (поколение Z – родени 2002-2013 година). А това означава, че търговците на автомобили потенциално могат да загубят около 24% от купувачите, което се превръща в проблем.

През 1997 г. в САЩ 43% от 16-годишните са имали шофьорска книжка, а сред 17-годишните броят на шофьорите е бил 62%, твърди Washington Post. През 2020 г. този брой е намалял с 18% за 16-годишните и със 17% за 17-годишните.

Също така през 1997 г. почти 90% от 20-25-годишните са имали шофьорска книжка, а през 2020 г. сред хората на тази възраст 80% имат шофьорска книжка.

Сред основните причини да не искат да шофират са безпокойството от изменението на климата, разходите за притежаване на кола и притеснения от случващото се на пътя (страх от попадане в катастрофа).

Експерти посочват, че популяризирането на електрически превозни средства би могло да реши проблема с климата в съзнанието на младите хора, но цената на такива превозни средства е непосилна за същите тези младите хора (плюс застраховка, плюс данъци, плюс поддръжка и ремонти, глоби, такси за паркиране и платени пътища... .). Затова вместо колите, те все по-често избират споделяне на автомобили и градски транспорт.

Ако говорите с младите хора за отношението им към автомобилите, се оказва, че те не виждат никаква разлика между съвременните модели. Дори в дизайна, да не говорим за пълнежа. Те не се интересуват от цифрови табла и огромни мултимедийни екрани, тъй като имат по-добри устройства в джобовете, чантите и раниците си. С една дума, те не се нуждаят от модерна автокултура в сегашния й вид.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето в България при средна заплата 650 евро кой ще си купи нова кола? Ми те най евтините вече струват по 20 000 евро. Ако искаш неяо по хубаво поне 35 000. Кога ще ги спести един млад човек от заплата тия пари? Че той един живот няма да му стигне. Тоест ако иска нова кола няма друг избор освен да стане роб на банката.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    В Европа са най прецакани хората. Ниски заплати, високи данъци и цени. Всичко е скъпо. Прекалено много ограничения и регулации. Бизнеса вече не може да диша. Как да искат коли младите като нямат пари? Колко от младите могат да спестят пари за нова кола без да вземат кредит от банка? Единици са! А останалите и кредит не могат да вземат защото нямат постоянна работа.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Истината е че хората в "развитите" държави стават все по бедни. Младите не работят. Нямат сигурната и високо платена работа. В същото време покупателната способност на заплатите намалява от 1970 година когато е била най висока. Тогава е било нормално само мъжа да работи и да издържа семейството и да имат приличен стандарт и 3-4 деца и жилище и кола и всичко. Сега това е невъзможно със работа на заплата. Единици могат да си го позволят. А навремето беше нормално в западна Европа и САЩ.
  • #11
    Bmx ( преди 1 година )
    Купих си ел. колело за 2600 е няма такъв кеф бате. Колата до де правих 10000км. на година, сега е под пет.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Ех Прекрасният нов свят на Хъксли. Или по точно Едноизмерният човек наМаркузе. Необразован, посредствено, управляеми и страшно зависимо от ай ти играчките същество е постигнато. Понятието свобода вече изчезва,.... Трагично и тъжно е! Защото автомобилът беше едно от средствата да бъдеш свободен... Сега не случайно са електрокатрите управляеми и контролирани отвън... Това са новите тъмни векове
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма и да има нужда да карат, има си Убер, Лифт и скоро роботаксита и след това и робо дронове, а това когато стане някъде 2050 ние още ще караме последните дизеляци от забраната от 2035.
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    Да ти кажа, на мен е много не ми пука за изменението на климата, защото апокалипсиса за който говорят ако се случи няма да е в рамките на моя живот, вероятно няма да я идва в рамките на живота на децата ми, а по-скоро ще се случи на внуците. Само че младите се надяват да доживеят до годините на апокалипсиса към края на века, а техните деца със сигурност ще го преживеят. Ето там е проблемът с възприятията и ги разбирам младите. Ние пропуснахме да променим света към по-добро, но те могат.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    "Сред основните причини да не искат да шофират са безпокойството от изменението на климата"Моля? Пешо, прочиташ ли какво копи-пействаш?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Бай селю-младеж си мисли, че на запад хората са като него и най-висшата цел в живота е да си уредиш дрънкалник възможно най-млад, за да рутиш мацки. Защото селианка-девойка не може да се вози на метрото или да ходи пеша като в Лондон, например. Това е за загууубеняци.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко млади хора могат да си позволят чисто нова кола?! То вече и не толкова младите не могат, предивид къде излетяха цните. Отделно им напълнихте главите с дезинформация, давайки трибуна на клоуни като Грета. Превърнахте колите в подвижен кино салон, концертна зала.. екрани, а те така или иначе са зомбирани от телефоните си само.
fallback
Последни