Борбата за клиенти ще принуди производителите на автомобили да се върнат към типичните стимули, включително намаления на цените и големи отстъпки. Всичко това ще се случи по-късно тази година и особено, след като производството на автомобили се връща към нормалните нива.
Прогнозата е на Карлос Таварес - главния изпълнителен директор на Stellantis, от кръгла маса с представители на медиите преди представянето на финансовите резултати на корпорацията, в която влизат марките Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move и Leasys.
Цените на автомобилите достигнаха абсурдни нива през последните три години, особено подхранвани от ограничените запаси, но се очаква индустрията да се върне към маркетинговата тактика преди 2020 г. и това ще стане през втората половина на 2023 г., пише Autoevolution.
Недостигът на полупроводници, който се появи през 2020 г., предизвика хаос в индустрията, като в крайна сметка принуди производителите да спрат производството, или да доставят превозни средства без определени системи. Компаниите приоритизираха най-печелившите си модели, като в крайна сметка подобриха значително маржовете си.
Цените скочиха много през последните 12 месеца, подхранвани не само от липсата на чипове или други части, но и от инфлацията. Но тъй като производството набира скорост, производителите все още трябва да продават автомобилите, които произвеждат, така че по-ниските цени и намалените маржове могат да се превърнат в единствените им възможности.
Разбира се, очакването на края на недостига на чипове все още изглежда рискована идея. Най-големите производители не очакват кризата с полупроводниците да бъде разрешена тази година.
Времето ще покаже дали прогнозата на шефа на Stellantis е точна, но като се има предвид рязко нарастващата инфлация и растящите разходи за живот, много вероятно е продажбите на автомобили да бъдат силно зависими през 2023 г. без агресивна ценова стратегия, допълва Autoevolution.
Карлос Таварес каза, че електрическите автомобили все още са твърде скъпи, допълва италианското издание Everyeye. Тема, която продължава да бъде огромен дебат и актуална, защото в момента закупуването на EV изобщо не е достъпно за всеки.
Шефът на Stellantis не за първи път засяга темата и през последните седмици самият той поиска от правителствата повече стимули за електрическите автомобили, така че да станат достъпни за всички. И припомни, че в Германия веднага след премахването на стимулите, пазарът за електромобили буквално се срина.
Таварес също така критикува новия регламент Евро 7, който установява много строги ограничения на емисиите. Според него „той е безполезен, защото е твърде скъп и не носи никакви ползи за околната среда или здравето, а това е просто отвличане на вниманието“. Така се присъедини към недоволството на Volkswagen и Renault.