fallback

България е втора в ЕС по жертви на пътя

Средната стойност за 2022 г. е 46 загинали, но у нас бройката е близо 2 пъти по-висока - 78

Държавите в ЕС с най-голям брой жертви на пътя от катастрофи спрямо размера на населението са Румъния и България, става ясно от данни на Европейската комисия.

 

 

Първи в черната класация са румънците с 86 загинали на един милион жители, следва нашата страна със 78 жертви. Средната стойност за ЕС е 46 смъртни случая, като целта е да се намалят наполовина до 2030 г. с по-строги правила в сътрудничество с всички страни членки на съюза.

Отчита се, че като цяло ситуацията не се е променило значително в сравнение с периода преди пандемията. През 2020 г. има спад със 17% в сравнение с 2019-а. През изминалата година най-безопасни са били пътищата в Швеция с 21 загинали на един милион души и Дания с 26 смъртни случая.

 

 

През 2022 г. при пътнотранспортни произшествия в ЕС са загинали 20 600 души, като в сравнение с 2021-а има увеличение с 3%, но се обяснява с факта, че след пандемията нивото на движение по пътищата е възстановено.

Според данните от целия ЕС за 2021 г. (за 2022-а засега няма данни) 52% от смъртните случаи при катастрофи са при произшествия по извънградски пътища, 39% са в населени места и 9% по магистрали. В сравнение с предпандемичната 2019 г. смъртните случаи са с 2000 по-малко (-10 %).

В отделните държави има различен напредък - най-голямо е намалението на жертвите (над 30%) в Литва и Полша, след тях е Дания с 23%. На другия полюс - през последните три години броят на смъртните случаи в държави като Ирландия, Испания, Франция, Италия, Нидерландия и Швеция е останал почти без промяна или се е увеличил.

 

 

В три от всеки четири смъртни случая загиналият е мъж (78%). Общо 45% от всички починали са пътували с автомобил (шофьори и пътници), 18% са пешеходци, 19% са ползвали двуколесни моторни превозни средства (мотоциклети и мотопеди), а 9% са били велосипедисти.

В населените места ситуацията е следната - близо 70% от общия брой смъртни случаи са с пешеходци, велосипедисти и използващи превозни средства на две колела, като смъртните случаи най-често се дължат на катастрофи с коли и камиони.

Има тенденция към увеличаване на броя на загиналите велосипедисти. Само при тази група участници в движението в последното десетилетие не се наблюдава значителен спад на смъртните случаи. Едно от обясненията е, че и много повече хора използват велосипеди.

 

 

fallback
  • #4
    Много фактори ( преди 1 година )
    В тия държави където има най малко загинали повечето хора дори не притежават автомобили. Там карат колело и се возят на градски транспорт. България със 78 е сравнително добре по този показател и на световната карта сме в зелената зона. Повечето държави в света са много по зле от нас и много повече хора загиват. В Африка например няма държава с под 200 на милион. В някой държави над са над 300. например Конго 337, Танзания 329, Тайланд 327, Бразилия 234, Китай 190, САЩ 124, Русия 116....
  • #3
    младен ( преди 1 година )
    Тинтири, абе ти като станеш сутрин не ходиш ли до тоалетна и там да а-ка.ш, ами тук го правиш?
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Нормално, най-бедните *** най-много по пътищата! Това е научно доказан факт и няма нищо общо със скорост и други такива простотии за които клечат в храсталаците да отчитат дейност и да прибират кинти
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Румънците просто карат много повече. Ако е на изминати километри сме първи.
fallback
Последни