fallback

Европа въвежда магистрални такси в зависимост от вредните емисии

Нова система се тества в Испания, като засега е само за камиони

Нов вид плащане на такси по магистрали се въвеждат в страна от ЕС – става въпрос за Испания, а различното е, че размерът на сумата се определя от емисиите на автомобилите, съобщи Autopista. Системата вече се тества на магистрала A-636 в участъка между градовете Босайн и Бергара в провинция Гипускоа на границата с Франция, който до скоро не беше платен. Засега планът се прилага само за камиони, но в бъдеще се предвижда да важи и за останалите превозни средства.

 

 

Системата RSD се реализира от OPUS RSE - единствената испанска компания с акредитация по ISO-17025 за дистанционно измерване на емисиите от моторни превозни средства. Пилотният проект анализира в реално време с помощта на дистанционен сензор емисиите на всяко преминаващо превозно средство. След това се отчита променлива цена на таксата въз основа на по-голямото или по-малкото замърсяване. По-конкретно - чрез тестваната система се измерват CO, CO2, NO, NO2, HC, NH3 и PM, като се изчислява реално нивото на емисии и се класифицира като ниско, средно или високо.

Системата също така може да измерва скоростта и ускорението на превозните средства, като в същото време идентифицира регистрационния номер и вида на автомобила, както и възрастта му. Всички тези параметри се комбинират, за да дадат по-справедлива и по-индивидуализирана такса, допълва Autopista.

За три дни тестът измери над 1700 превозни средства на пункта за плащане на пътни такси в Орио. Аинтзане Киарбиде - заместник по въпросите на пътната инфраструктура в провинциалния съвет на Гипускоа уверява, че „много скоро ще видим тази технология инсталирана по нашите пътища“.

 

 

Как става плащането? Автомобилите не спират движението си, „четат“ се регистрационните им номера, а плащането се извършва по електронен път. Всяко превозно средство трябва да има бордово устройство, включено със системата за електронно плащане или с кредитна карта, свързана с регистрационния номер, като всички данни за автомобила преди това трябва да бъдат официално регистрирани.

В Испания през 2023 и 2024 г. поетапно ще се появят повече платени пътища, които преди това бяха безплатни за шофиране. Правителството пое официален ангажимент към Европейския съюз да въвежда все повече и повече тол такси по пътищата, за да плати/финансира високите разходи за поддръжка. Необходима мярка, която беше включена като част от преговорите за средства за възстановяване.

 

 

По всяка вероятност новият модел на плащане ще бъде въведен на голям брой испански пътища заради текущата икономическа ситуация, доминирана от високи нива на инфлация и несигурност, генерирана от друга поредица от социално-политически фактори като войната между Украйна и Русия.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Обърнете внимание как фино работят прокремълските медии - в заглавието не се пише Испания, а Европа. Не се пропуска шанс Европа да се очерни, като това обикновено става с изопачаване на факти.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    @8 с Калкута съм съгласен, с Пекин не. Ако сменим Пекин с Хайдерабат ще те черпя
  • #14
    //// ( преди 1 година )
    А и като си станал предприемач ще осигуряваш адекватни заплати и условия на труд или си от тези, дето все нямат пари, но си купват все нови коли и ходят на почивки, а работниците им да го ..... Ми като не ставаш за предприемач, фалираш и друг ще дойде на твое място.
  • #13
    //// ( преди 1 година )
    Ей умният 10, ако всички станат предприемачи кой ще ви работи бре?
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    И ако съм с хибрид и точно там включа в ел-режим? Ще ми е безплатна или по презумпцията ще те гърбят яко, а леко-компонента ще е бонус
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак някой да сгъне едни пари. На годишния преглед не замерват какво излиза от ауспуха, ама видиш ли на магистралата дистанционно
  • #10
    До 5-6 ( преди 1 година )
    Толкова ги разбираш нещата , а чакаш някой да вдигне ТВОЯТА заплата !!! Защо не станеш предприемач и да даваш големите заплати ? Или мозъка ти стига само за ляляне по форуми ?
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Спрете да пушите цигари еколози теслари!От онкозаболявания смъртността е най голяма.Пушите по 2 кутии цигари на ден,после колите ви били виновни.
  • #8
    СМОГ ( преди 1 година )
    Трилионите за военно дело стигаха за нова кола и къща на всеки. Но системата е робска. Едни всяват страх и конфликти, други им плащат за игричките. Имаш 30 вида данък и 0 начини за контрол над твоите пари. 0 начини за контрол на над закони и схеми. Бачкаш, слушкаш, караш *** и мpeш в мръсотия. Софийските кръстовища миришат на Калкута и Пекин, на всеки метър фасове, а тротоарите сметища. Кварталите кални миязми с бракувани коли в калта и по тротоарите. С една дума СМРАД.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Това колко умират от мръсен въздух е поредната партенка. Че окзава влияние на здравето да, но офицялно няма записан умрял заради смог в София примерно или в Париж. Да не говорим примерно, че в Китай и Индия в градовете е къде по мръсно, но и там не ги пишат умрял от прах в града.
fallback
Последни