Далеч не сме от хората, които отричат съвременните автомобили. Не може да се оспори, че те са по-комфортни, с несравнимо повече екстри, по-добро пътно поведение и по-безопасни. Но има и някои отношения, в които те не могат да се мерят с колите отпреди "електронната революция". Онези изцяло аналогови ветерани все още предлагат несравнимо по-директен контакт с пътя и усещане, че всичко зависи от теб, а не от десетките ти електронни помощници. Да не говорим, че в много случаи и дизайнът ги кара да изпъкват, особено на фона на твърде уеднаквените модели в наши дни.
В България още от зората на промените караме над 20-годишни ветерани - най-вече заради икономически съображения. Но напоследък все повече хора ги избират от съвсем други подбуди. А и самите тези автомобили постепенно се превръщат от бюджетен избор в истински класики. Не всички от тях са подходящи за ежедневно ползване, разбира се - някои са твърде ценни и деликатни, други са недостатъчно удобни. Но има и немалко примери за 30- или дори 40-годишни машини, на които спокойно можете да се радвате всеки ден. Авторитетното R&T подбра най-добрите такива класики, подходящи за ежедневието.
Най-добрите класики за ежедневно каране (ГАЛЕРИЯ):
Да си спомним за времето, когато американските гиганти правеха и добри седани, а не само огромни пикапи. Тази Impala никога не е продавана официално в Европа, но при сегашните цени на пазара в САЩ е доста изгодна за внос. Под безобидната външност се крие опасен тип - легендарният small-block V8 на Chevrolet, познат ни добре от Corvette и Camaro. Но 5.7-литровият агрегат в Impala SS е всъщност за предпочитане по една много проста причина - докато при Corvet цилиндровите глави са алуминиеви, тук те са чугунени. Мощността е малко по-ниска - 260 коня, но пък този агрегат е на практика вечен.