Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
При предното окачване McPherson, стабилизиращи носачи са първите, които отказват след 30 000-40 000 км. Опорните лагери на предните подпори, които са слабо защитени от мръсотия, могат да се износят и да започнат да пукат преди 100 000 км. Предните и задните амортисьори изискват подмяна в диапазона на пробег от 100 000-140 000 км.
При кросоувърите преди фейслифта, след 40 000-50 000 км, задните сайлент-блокове на рамената на предното окачване на предното окачване се износват. След 2013 г. дизайнът им се промени (с подмяната на алуминиева подрамка със стоманена), а ресурсът се увеличи до поне 100 000 км.