Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
В системата за задвижване на всички колела съединителят Haldex от четвърто поколение след 100 000-120 000 км може частично или напълно да загуби своята производителност поради запушено износване на съединителите на маслената помпа, което е част от конструкцията на съединителя. В повечето случаи смяната на маслото на всеки 40 000-50 000 помага да се отложат проблемите.
Съединителят Haldex от пето поколение, който го замени през 2013 г. (вече под марката BorgWarner), получи маслена помпа като отделен модул. Той обаче няма пълноценен маслен филтър и може да се повреди преди 100 000 км. При петия Haldex е по-добре маслото да се сменя по-често – на около 30 000 км. В допълнение – трябва да се обръща внимание и на двумасовия маховик, който провява признаци на износване на около 100 000 км.