Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Шестстепенната роботизирана скоростна кутия DQ250 със съединители в маслена баня е разработка на концерна Volkswagen съвместно с BorgWarner. Тя се поставя на версиите със задвижване на всички колела с двигател 1.8 и дизелов двигател, като е по-надеждна от DQ200.
По отношение на мехатрониката, кутията е също толкова взискателна към качеството и чистотата на смазката, колкото и хидравличната машина на Aisin - маслото също трябва да се актуализира на всеки 50 000-60 000 км. Както при ръчните трансмисии, при големи натоварвания може да има проблеми с диференциала.