Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Седемстепенната роботизирана DQ200 в ранните версии беше известен със сухо износване на съединителя след само 40 000-50 000 км, както и с повреда на сензори и маслена помпа. И софтуерът, и хардуерът са подобрени многократно при кутията, включително съединителите и тяхното задвижване. Най-значимата модернизация беше през 2012 г., след което агрегатът започна да издържа до 120 000 км без износване на съединителя и повреди на мехатрониката.
Модернизираният вариант обаче също има прроблеми - оради свръхналягане в системата, започват да се появяват пукнатини и течове в корпуса от лека сплав на хидравличния акумулатор. Проблемът също беше коригиран чрез промяна на програмата на контролния блок. Като цяло ресурсът на зъбното колело е повече от 300 000 км, но задният лагер на изходящия вал често се износва два пъти по-бързо.