Първият кросоувър на Skoda – Yeti, дебютира през 2009 г. Освен в родната Чехия – в завода в Квасини, моделът се сглобяваше на още няколко места по света - в Китай, Индия, Казахстан, Украйна и Русия, което също допринесе за увеличаване на популярността му.
Технически Yeti споделя платформата A5 (PQ35) с кросоувъра Volkswagen Tiguan и редица други модели на концерна VW Group. Моделът се предклага с предно задвижване, както и във версии с задвижване на всички колела - със свързване на задната ос с съединител Haldex. Какви са неговите основни проблеми, както и силните му страни, разкриват експертите от изданието ZR.
Skoda Yeti на старо – какво да очакваме (ГАЛЕРИЯ):
Класическият шестстепенен автоматик 09G (известен още като Aisin TF-61SN), съчетан с двигател 1.6, може да се повреди от неефективен топлообменник. Прегряването засяга основно състоянието на хидравличния блок за управление.
Освен това управляващата хидравлика изисква смазване, което трябва да се сменя на 50 000-60 хиляди км. Първите признаци на неизправност под формата на твърдо превключване може да се появят след 80 000-100 000 км, така че посещението в сервиза не бива да се отлага.