Старата максима, че хубавите коли правят техните шофьори по-привлекателни намира ново измерение в поредно изследване, този път на компанията Auto Trader. Проучване във Великобритания разкрива интересни изводи за връзката между хората и автомобилите. Данните са от анкета сред т.нар. Поколение Y (Милениали), за което няма точни параметри, но се смята за родени между началото на 80-те години на миналия век до 2000 г.
Всеки пети анкетиран признава, че може да бъде впечатлен (впечатлена), когато види колата на своя партньор или потенциален бъдещ партньор. Същият процент е и на тези, които дълбоко в себе си биха искали партньорът им да притежава някои от чертите на колата им. Като например надеждност и лека ретро нотка.
Що се отнася до това дали една хубава кола, колкото и да е относително това понятие, може директно да направи нейния собственик по-привлекателен, само 12% са съгласни, че това твърдение е правилно.
Проучването разкрива, че един на всеки десет души гледа на автомобила не като на продължение на своята личност, а като на член на семейството. А 11% процента разпознават прилагателното „влюбен“ като подходящо, за да определят какво чувстват към колата си. В действителност 22% казват (предполага се не в присъствието на партньора), че връзката с колата им като цяло е била по-задоволителна от всяка връзка с човек, която са имали досега.
По отношение на причините за „развод“ с колата, проучването посочва следното: 48% казват, че биха сменили автомобила заради лошата миризма; 38 % биха го сменили поради липса на място; 28 %, за да преминат към друг цвят; 27 %, за да имат кола с по-високо оборудване, а 11% биха заменили автомобила, за да преминат към електрически.
Изненадващо е, че традиционните причини за смяна на автомобила са намалели, като само 3% казват, че биха го заменили в случай на раждане на бебе, а 2% заради преместване в ново жилище.