Rolls-Royce Spectre е първият електрически автомобил на британската марка и ще влезе в производство по-късно тази година. Шефът на компанията Торстен Мюлер-Отвос потвърди, че ревизираните версии от серия 2 на текущата гама от модели на фирмата - Rolls-Royce Phantom, Rolls-Royce Ghost и Rolls-Royce Cullinan, ще запазят V12 двигателите си, след което марката ще премине изцяло на електричество. Това ще се случи през 2030 г.
Мюлер-Отвос потвърди, че компанията му няма да пуска хибридни модели и ще премине от V12 бензинови двигатели направо към електрическо задвижване. „Не сме разлюбили V12 и ще продължим да инвестираме в него, за да отговорим на новите изисквания. Предстои ни една прекрасна трансформация – от V12 на EV”, разкрива шефът на Rolls-Royce.
За разлика от останалите производители в британската компания не си поставят конкретни срокове за пускане на пазара на нови модели, нито се ангажират с това колко време ще продават даден автомобил.
„Първият Phantom беше на пазара в продължение на 14 години. Phantom представлява 10% от нашия обем продажби, като струва над 1 млн евро, така че няма да бъде изненада, ако продължим с него при това с V12 двигател“, обясни Мюлер-Отвос.
Той посочи, че първият електромобил на марката - Spectre, който е духовен наследник на Phantom Coupe, е създаден първо като Roll-Royce, а след това като EV и компанията се стреми да го позиционира именно по този начин. Купувачите на модела са категорични, че биха си го купили и с V12, което показва, че това е правилният подход в случая.
Мюлер-Отвос каза, че британският производител не преследва цел за обеми продажби и се ръководи само от търсенето, като е видяла промяна в мисленето на купувачите, които искат да харчат пари и да се радват на живота, вместо да го спестяват за бъдещето.
„Ние се съобразяваме с търсенето, така че е възможно някои години да продадем под 6000 коли. Не сме имунизирани срещу рецесия, но сега бизнесът е стабилен. По време на пандемията от Covid хората трупаха пари и сега ги харчат. Те искат да живеят сега, а не след 15-20 години. Нагласите са се променили, не само с харченето на пари, но и с начина на живот. Хората просто грабват момента“, обяснява шефът на Rolls-Royce.