Британският производител Rolls-Royce навлиза във финалната фаза от тестовете на първия си електрически модел – Spectre. От компанията обявиха, че до момента прототипи на електромобила са навъртели над 2,5 млн км при различни климатични условия.
Това е най-тежката изпитателна програма в 118-годишната историята на компанията, като в нея се симулират условия от четирите климатични сезона. В момента Spectre е подложен на тестове при изключително горещо време в Южна Африка:. Там има нужния контраст във времето - сухо и изключително горещо на север, и влажни по-на юг, което осигурява едни от най-хубавите летни условия на шофиране в света.
В най-горещото време температурите могат да надхвърлят 50°C, докато южният регион е домакин на голямо разнообразие от повърхности и терени, включително криволичещи селски пътища, пълни с чакъл, прах и мръсотия.
По време на този етап инженерите наблюдават и усъвършенстват всяка система, хардуерен елемент и софтуерен протокол, които са разработени в продължение на почти два милиона километра непрекъснато тестване. По този начин техническите експерти на Rolls-Royce могат да постигнат прецизните нива на усъвършенстване на возенето, които са особено важни за клиентите на марката.
По време на тестовете на Spectre, всяка от 25 000 отделни функции, свързани с производителността на автомобила, е щателно пригодена, за да предостави типичното изживяване, предлагано от Rolls-Royce. Усъвършенстванията, които се правят сега, стават с много малки и постепенни корекции, които като цяло водят до значително цялостно подобрение.
Примерите за прецизното внимание към детайла, на което са подложени прототипите на Spectre, са многобройни, но често невъзможни за количествено определяне, тъй като те представляват преценката и инстинкта на несравнимия и дългогодишен инженерен екип на марката. Например, над 1500 часа вече са посветени на усъвършенстване на регенеративното спиране на автомобила, за да се гарантира, че то работи безпроблемно.
По същия начин, стабилизацията срещу преобръщане се настройва, като в Южна Африка това изпитване има специфично значение, тъй като високите температури могат да променят твърдостта на гумените компоненти на окачването, осигурявайки параметър, който е запазен от резултатите от изпитването при екстремно студено време.
Този изчерпателен подход е приложен и за осигуряване на правилното качество на цветовете. За да се осигури усещане за хармония в купето, независимо от външните светлинни условия, всички вътрешни осветителни тела, включително прочутата на марката Bespoke Starlight Headliner, арматурното табло и интерфейсът SPIRIT, трябва да бъдат идеално координирани. Това изисква подробен анализ на глобален диапазон от излагане на слънчева светлина.
В Южна Африка и по време на оставащата програма, аудио-системата също ще бъде настроена и усъвършенствана, за да се постигнат частични печалби в качеството на звука, предлаган от 17-те високоговорителя на Spectre. След първоначално тестване и калибриране в лабораторни условия системата сега се изпробва в реални условия. Използва се специално подбран плейлист, представящ широка гама от жанрове, за да представи пълен спектър от звукови изисквания.
Този ангажимент за осигуряване на перфектно акустично представяне се простира до ключовите функции на автомобила. Всъщност дори скоростта, с която се затварят самозатварящите се врати, се проверява внимателно, за да се гарантира, че при затваряне се генерира идеалното ниво на положителен шум.