fallback

Lexus ще води Toyota към електрификация

Новият шеф Коджи Сато назначава екип, който да ускори преминаването към нулеви емисии

Японският производител Toyota ще промени стратегията си, но не и посоката си на развитие. Това обяви новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Той представи новия управленски екип, чиято задача е през следващите години да ускори електрификацията.

Сато обаче беше категоричен, че Toyota няма да се откаже от диферсификацията, която предвижда използване на различни видове горива за постигане на нулеви вредни емисии. За целта на преден план ще излезе производителят на премиум-модели Lexus, чийто шеф досега беше именно новият главен изпълнителен директор на Toyota.

„Когато става въпрос за електрически автомобили, Lexus ще играе ключова роля, тъй като той ще получава новите технологии и първи ще представя новите електромобили. Не мисля, че сме се забавили в проектирането на електрически превозни средства. По-скоро критиките срещу нас са резултат от грешки в комуникацията“, каза Сато при първата си поява през медиите.

Новият шеф на Toyota допълни, че обявените по-рано от него цели за обем на продажбите на модели с нулеви вредни емисии не се променят. Японската корпорация се стреми към 3,5 млн продажби електрически коли до края на десетилетието, като от тях 2,5 млн ще се падат на Toyota, а 1 млн – на Lexus. За да постигне това, Сато назначава нова група ръководители, като идеята е младите хора сред тях да подкрепят опитните мениджъри по пътя към електрификация.

Това ще помогне на японската група да ускори темпото по отношение на електрическите автомобили, но също така и на софтуера, където свързаната компания Woven ще играе все по-централна роля.

„Корпоративната реорганизация ще ни позволи да бъдем по-икономични и модерни, ще променим драстично начина си на работа и това ще доведе до дизайна на по-привлекателни електрически модели за клиентите“, каза Сато.

fallback
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    *** на carboncounter-точка-com, даните са от MIT, попрочети и разцъкай там. Сравни Модел 3, Корола хибрид и Корола с ДВГ и ще видиш че 2 хибрида имат емисии колкото 1 електромобил + 1 ДВГ, т.е. 2 хибрида спестяват колкото 1 електромобил. По-елементарно от това не мога да ти го обясня.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха, а ти замисли ли се каква ще да е тая Тесла от сравнението на ройтерс дето има рейндж 300 мили и батерия 54 кВтч, а?? Ха-ха-ха, ами несъществуваща, ето каква. То ако беше способен на критично мислене, нямаше да ги ръсиш такива по форумите. Да не говорим че зимъска рейнджа пада наполовина и тогава тия сметки съвсем заминават.
  • #12
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Ето ти след колко Ъесла става по-чиста от Тойота Factbox: Lifetime carbon emissions of electric vehicles vs gasoline carsReutersTesla Model 3 (EV) срещу Toyota Corolla (бензин)Изминати мили за целия живот на автомобила: 173 151Енергиен сценарий 1: 100% водноелектрическиТочка на рентабилност: 8 400 милиЕнергиен сценарий 2: среден енергиен микс за САЩ (23% изгаряне на въглища плюс други изкопаеми горива и възобновяеми източници)Точка на рентабилност: 13 500 милиЕн ...
  • #11
    Абе шваба ( преди 1 година )
    По сметките на Тойота, жизнения цикъл на екектромобилите е само 80 000км, а хибридите горят 1/100, но в никакъв случай не се смята и тока, с който се изминават останалите 90км. Покажи ми което и да е "изследване" от "учени" което цитира Тойота и ще ти го докажа с цитати от същото това "изследване". А ако в "изследването" само преди няколко месеца бяха произвели 18,1 милиона хибрида за цялото си съществуване, не знам ти как ги докара до 25 милиона?
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Колкото до Тесла - за момента не са спестили никакви емисии, просто защото средния пробег на всички Тесли е по-малък от необходимия да си избият по-високите емисии за производството на батерии и то спрямо обикновените автомобил с ДВГ, та какво остава за хибридите..
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Но дори и по оптимистичните сметки на Тойота, 25 милиона хибрида пестят колкото 7.5 милиона електромобила. Но не за "в момента", а за целия си жизнен цикъл, и то ако приемем че електромобилите ще изкарат 15 години с оригиналната батерия. Което е далеч от доказано.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Сметките на Тойота са за хибриди срещу електромобили зареждани само с ток от ВЕИ. Такива случаи обаче са пренебрежимо малко - Норвегия и няколко частни ентусиаста. В Китай, най-големия пазар, електромобилите имат еднакви, та дори и по-високи емисии от хибридите, заради високия процент на ток от ТЕЦ-ове на въглища.
  • #7
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Като казваш А, защо не кажеш и Б? Продължението: "По сметки на компанията(Тойота), това намалява въглеродната среда с толкова, колкото и ако беше продала 5,5 млн електромобила." Още с тазгодишните продажби Тесла че задмине тези 5,5 милиона електромобила и ще спестява повече от Тойота, а всяка изминала година ще стават все повече и повече. А това е само Тесла. Ами китайците, които продават по десетина милиона автомобила/год, които се зареждат в контакта и техните продажби също се увеличават?
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Няма промяна, тоя план го обявиха миналата година. Апропо, с 25 милиона хибрида продадено досега, Тойота са спестили в пъти повече СО2 емисии от Тесла с около 3 милиона (или колкото там са) електромобила.
  • #5
    Мен ако питаш ( преди 1 година )
    Има промяна и самия факт, че новия вече започна да взима решения, а Акио Тойода вече да е безгласна буква в toyota въпреки, че официално ще издаде поста чак на първи април, говори достатъчно красноречиво, че се появи съвсем нов глокс. Просто ги е срам да признаят това, което ви повтарям от пет години насам както за toyota така и за останалите. Нов модел се разработва минимум три-четири години. Вериги за доставки дори още повече, другите закъсняха, но действат от години, а toyota дори не е почнала
fallback
Последни