fallback

Lexus ще води Toyota към електрификация

Новият шеф Коджи Сато назначава екип, който да ускори преминаването към нулеви емисии

Японският производител Toyota ще промени стратегията си, но не и посоката си на развитие. Това обяви новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който от 1 април заема мястото на Акио Тойода. Той представи новия управленски екип, чиято задача е през следващите години да ускори електрификацията.

Сато обаче беше категоричен, че Toyota няма да се откаже от диферсификацията, която предвижда използване на различни видове горива за постигане на нулеви вредни емисии. За целта на преден план ще излезе производителят на премиум-модели Lexus, чийто шеф досега беше именно новият главен изпълнителен директор на Toyota.

„Когато става въпрос за електрически автомобили, Lexus ще играе ключова роля, тъй като той ще получава новите технологии и първи ще представя новите електромобили. Не мисля, че сме се забавили в проектирането на електрически превозни средства. По-скоро критиките срещу нас са резултат от грешки в комуникацията“, каза Сато при първата си поява през медиите.

Новият шеф на Toyota допълни, че обявените по-рано от него цели за обем на продажбите на модели с нулеви вредни емисии не се променят. Японската корпорация се стреми към 3,5 млн продажби електрически коли до края на десетилетието, като от тях 2,5 млн ще се падат на Toyota, а 1 млн – на Lexus. За да постигне това, Сато назначава нова група ръководители, като идеята е младите хора сред тях да подкрепят опитните мениджъри по пътя към електрификация.

Това ще помогне на японската група да ускори темпото по отношение на електрическите автомобили, но също така и на софтуера, където свързаната компания Woven ще играе все по-централна роля.

„Корпоративната реорганизация ще ни позволи да бъдем по-икономични и модерни, ще променим драстично начина си на работа и това ще доведе до дизайна на по-привлекателни електрически модели за клиентите“, каза Сато.

fallback
  • #24
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Да 21: Ха-ха, абе ти наистина ли не правиш разлика между финни частици и въглероден двуокис??? Знам че електроталибаните сте пълни гащници, ама ти надмина всякакви очаквания. Евро 6 лимитите за фпч са 4.5 мг/км, като бензиновите ДВГ ги покриват поне 10 пъти, а тия без директно впръскване и 100-1000. Ако 4 гуми олекват с 4 кг за 40000 км, това са 100 мг/км. От тия 100 мг/км 1-10% са PM2.5 и 0.8-8.5% са PM10 (питай гугъл за "tire wear pm 2.5"). Сега започва ли да се прояснява??
  • #23
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Я ми кажи в китай как точно си представяш че електромобил ще отделя същите вредни емисии като toyota corolla? Дай ми пример с цифри а не с празни приказки, че твоите приказки обикновено са че от една гума се отделят четири тона финни прахови частици при изтъркването и. Предполагам същите сметки ще дадеш и за Китай? Дай да видим за 200 000 км колко ще са въглеродните емисии за toyota corolla и за тесла модел 3 в Китай?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това къде тръгна да сравняваш фини прахови частици фпч 10+, които са достатъчно големи, за да бъдат филтрирани още в носната кухина и после в белите дробове, в сравнение с фпч 0,1 да не говорим за 0,01, които белите дробове не могат да филтрират и преминават директно в кръвообращението като променят ДНК на човек и животни? Точно до такива се разбиват от "филтриращата" система на автомобила за да не ги улавя апаратурата която мери фпч от 2,5 нагоре. Нищо не изчезва, а се преобразува.
  • #21
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Пак ли стъкмистики? Пак ли ще ми сравняваш вредата от изтъркани гуми с вредата от азотни окиси? Е как точно 90% от емисиите са от фини прахови частици от гумите, след като само за километър се отделят 100 гр въглероден диоксид дори от хибрид. Смяташ ли че през същото време се изтъркват 900 гр от гумата? Ако един чифт гуми се кара 40 хиляди километра, през ауспуха ще бъдат отделени поне 4 тона само въглероден диоксид през това време. Е колко да тежат 4 гуми за да отделят повече вредни емисии?
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 18: Да, разбирам, числата и анализът им не ти се отдават, това е очевидно. Когато всички коли станат на батерии, емисиите на финни частици ще се увеличат, заради по-голямото износване на гуми от по-тежките електромобили. На един автомобил покриващ Евро 6, над 90% от фпч емисиите му идват от гуми и спирачки. Приус тежи 1350 кг, Модел 3 - 1850, износването на гумите зависи от теглото на квадрат, т.е. Модел 3 има двойно по-високи фпч емисии от гумите в сравнение с Приус. Това е положението.
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 16: 15 години е средния живот на един автомобил в щатите, това е в модела. Някои се карат повече, други по-малко. А доста електромобили смениха батерии много преди 8-мата година, те къде са в статистиката? Още няма никакви доказателства че батериите на Теслъ могат да изкарат повече от 10 години, ти тия заклинания в бъдеще време от Илонката ли ги копираш? Ха-ха, ми той е най-големия лъжец в историята. Батериите на Тслъ доказано не могат да се рециклират - виж канала на Санди Мънро в Ютюб.
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 15: Ха-ха, Норвегия, както казах е ок за електромобили, но светът съвсем не е Норвегия. Какво да кажем за Китай, където модел 3 с 75 кВтч батерия има еднакви емисии на км като Корола хибрид с батерия 1.5 кВтч. Абсолютно разхищение на ресурси. А глобалните емисии зависят много повече от емисиите в Китай, отколкото от тези в Норвегия. Като коне с капаци сте електро-талибаните..
  • #17
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Ама да не забравяме, какво означава стъкмистика. Казват ти цифри които нямат нищо общо с темата и те баламосват. Въглеродни емисии та въглеродни емисии. Ще обясниш ли как ще се промени въздуха в софия, ако всички автомобили станат електрически и от друга страна, ако всички автомобили са хибриди? Хибридът продължава да си бълва гадостите по улиците за да ги дишат хората, а въглеродният диоксид дори не е вреден за хората и е напълно безопасен за дишане.
  • #16
    Абе каскет ( преди 1 година )
    И не забравяй, че този автомобил не се кара само от първия собственик, както са сметнали в статистиките, а ще продължава да спестява въглеродни емисии още дълги години. На свой ред батерията на електромобилите ще продължи да спестява въглеродни емисии и след живота на електромобила, защото ще има огромен остатъчен капацитет който ще се използва за съхранение на възобновяема енергия, преди батерията да бъде рециклирана и да спести още въглеродни емисии от копаене, транспорт и обработка.
  • #15
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Това са приказки за шарани, които се ловят на ***. От таблицата в този сайт се вижда, че един електромобил има два пъти по-нисък въглероден печатък на километър от колкото автомобил с ДВГ. А въглеродния отпечатък за производството му плюс производството на батерията е по-малък от въглеродния отпечатък само на производството на горивото, преди още да е сипано в резервоара и изгорено. По коя математика и статистика, в норвегия щяха да спестят повече въглеродни емисии, ако бяха купили хибриди?
fallback
Последни