fallback

Най-евтината Tesla дебютира в „Деня на инвеститора“

Електромобилът ще струва 25 000 долара и ще се конкурира с VW ID.3

Премиерата на най-евтиния електромобил на Tesla ще се състои на 1 март. Именно на този ден американският автомобилен производител ще проведе своя годишен „Ден на инвеститора“ в Тексас, където ще представи стратегията си за развитие под надслов „Главен план номер 3“.

Според AutoExpress основният компонент на новата стратегия е пускането на най-достъпния електромобил на марката, който ще трябва да се конкурира с Volkswagen ID.3. Неговата базова цена ще бъде 25 000 долара, като е изграден на платформа, чиято стойност е на половина по-ниска от тази на използвана архитектура за Model 3 и Model S. Това позволява и значително по-евтино производство.

Излизането на бъдещия електрически автомобил на пазара на такава цена ще се превърне в негово основно конкурентно предимство. Освен с VW ID.3 новият модел на Tesla ще трябва да се конкурира и с колите на ток на Kia и Hyundai. Според шефа на американската компания Илон Мъск продажбите на новия модел ще надвишат продажбите на Model S, Model 3 и Model Y взети заедно.

По неофициални данни новият модел на Tesla ще бъде хечбек с дължина около 4,4 метра, като информация за външния му вид може да се придобие от рендър на независим художник, който AutoExpress публикува. Що се отнася до името, то определено няма да е Model 2, като Мъск отрече този слух още през есента на 2021 г.

fallback
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И новина от друга медия: Драстичен спад в продажбата на ел.коли след намаляване на субсидията в Германия и те така бацета! :D :D :D
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 8ми: Няма доклад или проучване, което да подкрепи успеха на Ел. Дори най-позитивните казват, че трябва да ходиш пеша след като я купиш :D И тук не става въпрос да се пробутва Китай и да мислиш, че сам ще произвеждаш - не няма. Има причина Китай да е лидер и тя отново е в еко-рестрикциите, с които чайниците не се съобразяват. Истината винаги е била в алтернативните горива - ако говорим за екология. Е вие обаче говорите за култ и то основно култ към Т'слата. Продължавай да чакаш 26те млн Тсли:D
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Чети по-внимателно. Говоря САМО за произведените от lg батерии.Почти всички марки смениха абсолютно всички батерии произведени от lg, на абсолютно всички произведения електромобили заради самозапалвания и риск от такива. дори порше тайкан са сменили над 60% от батериите тихомълком, след десетки пожари за които също не се говори и си плащат за сваляне на публикации и клипове от Интернет, за да си пазят репутацията.
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Чак пък само на Тесла да не се палят е смехотворно изказване. Всички които ползват LiFePO4 нямат проблеми - просто технологията е такава че не се палят. Справка - BYD Blade Battery
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Тесла засега произвежда само 1% от батериите които използва, другите ги купува от китайците японците и корейците и ще продължава да купува дори през 2030 година, за когото е планирала 3 тераватчаса собствено производство. Тесла обаче осигурява на производителите на батерии голяма част от материалите за батериите веднъж заради цената, но основно заради чистотата и качеството на материалите. Точно заради чистотата на лития, който тесла доставя на lg, само батериите на тесла не се палят.
  • #14
    Nev ( преди 1 година )
    До 10, освен това Тесла си произвеждат сами батериите, което определя може би най-голямата част о цената на автомобила.
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Не се притеснявай. Още днес цената на тока падна около три пъти в сравнение с миналата година и продължава да пада. Скоро ще се върне на нивата от преди пандемията. Лошото е че надали фирмите притежаващи зарядните станции ще върнат старите цени от 36 стотинки за киловатчас за скъпите станции. Но и на 50 стотинки да го свалят пак ще е добре. А при излизане на либерализирания пазар, може да се договори да се плаща по борсови цени, а тогава всеки час тока има различна цена
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Конглокенцията идва от Китай и никой не може да ги спре, трябва някой да накаже наглостта да продаваш 4 метра кола за 100 бона и то Рено.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Киа няма да имат много продадени автомобили а и не могат да произведат, дори Ниро-то им мина 100к което пак е по-добре от умрелото рено за 100к. Най-притеснителното е, че в момента дори и в БГ зареждане на станция излиза долу горе колкото да караш хибрид, а в бъдеще аз лично очаквам това да се случи и със зареждането в гаража когато излезнем на свободния пазар до няколко години.
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Тесла никога не е обещавала модел за 30 000 долара. Обещаваше, че модел три ще е 35 000 долара, но цените на материалите постъпнаха, никой не търсеше автомобила с най-малкия пробег, който трябваше да струва толкова и Тесла премахна този модел още преди години, защото така или иначе продаваше на загуба. Сега цените на материалите са още по-високи, но Тесла толкова подобри технологията на производство, че в момента продава по горния модел за 33 000 долара в Китай и то с огромна печалба.
fallback
Последни