fallback

Най-евтината Tesla дебютира в „Деня на инвеститора“

Електромобилът ще струва 25 000 долара и ще се конкурира с VW ID.3

Премиерата на най-евтиния електромобил на Tesla ще се състои на 1 март. Именно на този ден американският автомобилен производител ще проведе своя годишен „Ден на инвеститора“ в Тексас, където ще представи стратегията си за развитие под надслов „Главен план номер 3“.

Според AutoExpress основният компонент на новата стратегия е пускането на най-достъпния електромобил на марката, който ще трябва да се конкурира с Volkswagen ID.3. Неговата базова цена ще бъде 25 000 долара, като е изграден на платформа, чиято стойност е на половина по-ниска от тази на използвана архитектура за Model 3 и Model S. Това позволява и значително по-евтино производство.

Излизането на бъдещия електрически автомобил на пазара на такава цена ще се превърне в негово основно конкурентно предимство. Освен с VW ID.3 новият модел на Tesla ще трябва да се конкурира и с колите на ток на Kia и Hyundai. Според шефа на американската компания Илон Мъск продажбите на новия модел ще надвишат продажбите на Model S, Model 3 и Model Y взети заедно.

По неофициални данни новият модел на Tesla ще бъде хечбек с дължина около 4,4 метра, като информация за външния му вид може да се придобие от рендър на независим художник, който AutoExpress публикува. Що се отнася до името, то определено няма да е Model 2, като Мъск отрече този слух още през есента на 2021 г.

fallback
  • #29
    До долния ( преди 1 година )
    Само Тесла, само собствено производство планира 3 ТВтч за 2030 плюс батериите от доставчици сигурно за още толкова. Тогава ще има достатъчно суровини и фабрики за батерии и съответно цените ще са паднали достатъчно. А за стационарни батерии за съхранение на енергия ще се полват старите батерии от електромобили.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Според реалистичните прогнози, към 2030 ще има производство на литий, достатъчен за 4 ТВтч, или 53 млн. коли с батерия като Модел 3 Long Range. Разбира се, не всичкият ще отива за автомобили. Ще има за стационарно съхранение на електроенергия, телефони и лаптопи, но последните 2 категории са пренебрежими. Нека да са 30 млн. автомобила на година. Предостатъчно, за да изчезнат изостанали фирми като Тойотка, които нямат договори за доставка на батерии и полезни изкопаеми.
  • #27
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Обаче не ми отговори на основния въпрос. Ако електромобилите станат по-евтини от автомобилите с ДВГ, кои автомобили смяташ че ще са по продавани, въпреки очевидните недостатъци на електромобилите които самият аз признавам и никой не спори с тебе, че електромобилите нямат недостатъци. Кажи си предположенията? Хората ще изберат ли по-евтините автомобили, които се зареждат по-евтино но по-дълго, или ще изберат да пестят време и са готови да плащат повече?
  • #26
    Шменти капели ( преди 1 година )
    А ако за най-големия автомобилен пазар в света са намерени материали и батерии за 30% ръст за три години, дали това ще е проблем за по-малки пазари като европейския например? Китайците вече започнаха да произвеждат и натриево йонни батерии, които за същите килограми предлагат по-малък капацитет на батерията, но са много по-евтини и предлагат много по-дълъг живот. А натрия е изключително разпространен и дори в България е в изобилие и за без пари.
  • #25
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Попитах те какво се случва в Китай след спиране на субсидиите за електромобили? Ами вече 35% от продадените нови автомобили се зареждат в контакта, като само преди три години бяха под 5%. На това ли му викаш намаление? И това се случва защото електромобилите вече са по-евтини от автомобилите с ДВГ в Китай. Въобще няма да се учудя ако още тази година над 50% от новите автомобили се зареждат в контакта. Това ще се случи навсякъде по света, като станат по-евтини от ДВГ и няма връщане назад.
  • #24
    Шментири ( преди 1 година )
    Пак живееш в собствена паралелна вселена и разказваш факти от там. Тесла модел 3 струва 33 000 долара в Китай. След като твърдиш че цените на електромобилите се вдигат, ще ми кажеш ли една единствена година когато тесла модел три е била по-евтина от сега? Цените на тока в момента са три пъти по-ниски отколкото бяха миналата година и продължават да падат, а ти ми говориш за покачване на цените на тока. Изграждат се стотици фабрики за батерии и мини, а ти ми говориш, че щели да намаляват?
  • #23
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    2015 беше далече, оптимизма спада цените на батериите пак са нагоре вместо надолу. Сега борбата е да се убеди потребителя, че ще му е добре с малка батерия - единствения начин да се изравнят цените. И изравнението е най-добрия сценарий, съпреки безумния натиск за нови и нови простотии в конвенционалните, които ги оскъпяват. А тока ще става все по-скъп, суровините за Ел все по-ограничени. ДВГ винаги ще предлага по-достъпна мобилност - него може да го убие само политическото скодoумие!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    А преди да ми говориш за култ към Тесла, да ти припомня че основната ми теза е че не Тесла, а китайците ще се световни лидери в производството на автомобили от всякакъв вид още през следващите 5 години. А от 2015 година всички повтарят, че през 2025 година се очаква електромобилите да се изравнят по цени с ДВГ. Ако електромобилите са по-евтини, смяташ ли че мнозинството ще си купи ДВГ, въпреки очевидните недостатъци на електромобилите? Аз не мисля. От този момент ДВГ ще е out при новите автомоби
  • #21
    Шминтирит ( преди 1 година )
    А като ще говорим за спада на продажбите след премахване на субсидиите, защо избра да говориш само за Германия и само за един-единствен месец? Много ясно че който е желал да ползва субсидии е бързал да ги използва до края на миналата година, а сега ще има лек застой. Но не забравяй че те са свали цените с повече отколкото е цялата субсидия, а още на старите цени беше най-продавания автомобил в Германия през някои месеци. А какво ще кажеш за продажбите в САЩ и Китай след спиране на субсидиите?
  • #20
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Виждаш ли кой е сектанта? Четеш фактите като дявола евангелието. Никой никога не ти е казал че 100% от света ще премине на електромобили. Точно както колите и каруците все още не са изчезнали, точно така няма да изчезнат и автомобилите с ДВГ и засега никой не забранява да си ги караш дори през 2060 година. Щом можеш да си позволиш да си плащаш синтетичното гориво и нямаш претенции да влизаш в населени места и да замърсяваш въздуха на хората, карай си ги!
fallback
Последни