IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия откриха уникален електромобил Tavria

Украинците създават ZAZ-1109 Tavria-Electro, но тя се оказва по-скъпа от Volkswagen Golf

Уникална електрическа версия на украинската Tavria, която се продаваше в Германия през 90-те години на миналия век, беше открита в град Детенхаузен, провинция Баден-Вюртемберг. Този автомобил е от малкото оцелели коли, разработени в Запорожския автомобилен завод, съобщи Hyser.

 

ZAZ Tavria Electro-2

 

Електрическа ZAZ-1109 Tavria-Electro е създадена през 1991 г. и е планирана за производство с ключов пазар Европа. Хечбекът е оборудван с двигатели с мощност от 16 до 35 к.с. с. Няколко прототипа са изпратени в Германия с идея да бъдат продавани в дилърската мрежа на Deutsche Lada.

Електрическите ЗАЗ обаче се оказват твърде скъпи, като са оценени на 31 хиляди германски марки, а това е повече от Volkswagen Golf тогава. Въпреки, че моделът заинтересува донякъде обществеността и експерти, ZAZ-1109 Tavria-Electro не е търсен и така до масово производство не се стига.

 

ZAZ Tavria Electro-5

 

По-късно в Запорожие са създадени подобрени версии на Tavria-Electro с мощност 25-35 к.с. с., които развиват 90-100 км/ч, а новите батерии увеличават пробега до 130-140 км. Но отново няма масово производство.

Тази кола на снимките е от 1996 г. и пристига в Германия като стандартна бензинова Tavria и вече в Дрезден е превърната в електрическа от компанията Fridez Solar AG.

 

ZAZ Tavria Electro-1

 

Хечбекът е оборудван с двигател с мощност 16 к.с., който му позволява да достигне скорост 80 км/ч. Оловните батерии осигуряват резерв на мощност до 80 км. Съобщава се, че собственикът управлява и сега автомобила.

 

 

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Електрическите коли наистина са били по-популярни през миналия век, в началото на производството на автомобила като средство за транспорт. След това обаче са открити петролните залежи в САЩ, които са изкупени от Рокфелер. Нататъка е ясно защо ДВГ е получил приоритет пред електричеството.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли са по стари от бензиновите. Между 1890-1910г. в САЩ 38% от колите по пътищата са били електрически. 40% са били парни. И само 22% бензинови. Освен лични автомобили е имало електрически таксита и товарни камиони. Започват да развиват бизнеса със зарядни станции и обслужване на батериите. Предлагали са и бърза смяна на батериите със готови заредени. Имало 300 компании в САЩ които са произвеждали електрически коли и оборудване за тях. Били са популярни сред богатите жени.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Голям праз, още 70те години в българия се правят конверсии на база на Москвич - ЕлМо70. Цинк въздушна батерия с 250 км пробег. Великия Мъск още не е бил роден да сервира претоплена супа