fallback

Скоро камионите ще се управляват от... офиса

Германска компания пусна първия автомобил, командван дистанционно и без човек вътре

Германската компания за мобилност Vay обяви, че тази седмица е пуснала в движение първата кола без шофьор, която се движи по европейски обществен път, по-специално в град Хамбург.

 

 

Фирмата, специализирана в технологии за дистанционно шофиране, уточнява, че управлението на превозното средство се извършва от разстояние - от офис станция в същия град. В него телешофьорът има автомобилен волан и педали, „разработени в съответствие със стандартите на автомобилната индустрия“.

Както обясняват от Vay, тестовете за дистанционно управление са извършени по предварително определен маршрут и с разрешение на компетентните органи. Засега пътуванията без шофьор са одобрени само за хамбургския квартал Бергедорф, но се очаква това да се промени скоро.

 

 

„Шофираме електрически автомобили с дистанционно управление в Берлин и Хамбург повече от три години. С разрешението, получено през декември 2022 г., вече можем успешно да управляваме първата кола без шофьор по обществените пътища. Това е голям успех за Vay, но също така и за Хамбург и Европа. В контекста на правното разрешаване на нови технологии, това е значително развитие и Германия прави големи стъпки, за да поеме световното лидерство в технологията за дистанционно шофиране", подчертават от Vay.

Компанията разработва услуга от врата до врата, при която клиентите заявяват електрическо превозно средство през приложението Vay и то достига до тях чрез дистанционен шофьор. След като клиентът получи превозното средство, той поема управлението докато стигне до местоназначението си, след което телешофьорът отново поема контрола върху автомобила. Друго от основните предимства на системата е премахването на необходимостта от намиране на място за паркиране.

 

 

Телешофьорите седят в станция за телеуправление в Хамбург с всички необходими контроли. Шофьорът има поглед върху пътната обстановка чрез различни екрани и слушалки. По отношение на цената, услугата на Vay е предназначена да бъде подобна на цената на офертите за споделяне на автомобили и да бъде удобна алтернатива на дългосрочното лично притежаване на автомобил.

Дистанционните водачи в офиса няма да носят по-малка отговорност от колегите си на пътя. Изискванията за упражняване на професията вероятно ще се повишават, защото невнимателен телешофьор може да изложи други хора на фатална опасност при катастрофа.

Телешофьорите могат да чуват шумове като клаксони на участниците в движението и сирени чрез външен микрофон, прикрепен към автомобила. Преди първото им назначение те трябва да преминат задълбочено обучение в Teledrive Academy.

 

 

Спроед компанията в бъдеще много фирми в транспортната индустрия ще искат да разчитат на концепции, при които шофьорите им не седят в превозното средство, а в офис. Този подход носи много възможности, но и нови предизвикателства. Една от целите на Vay е да превърне тази визия в практика и се надява скоро вместо в кабината на камиони или в таксита, шофьорите да могат да работят от офиса.

Липсата на шофьори на камиони на дълги разстояния е проблем от години, а все по-малко хора искат да са далеч от семействата си за много дни. В допълнение шофирането от офис може също така да направи работата по-привлекателна и за жените, които са рядкост в този бранш.

 

 

Въпреки, че дистанционното шофиране на пръв поглед може да се разглежда като стъпка назад от автономното, според компанията предимствата са очевидни. Защото все още има твърде много несигурност в автономното шофиране, което прави малко вероятно големи участъци от пътния трафик да бъдат одобрени в близко бъдеще.

Междувременно концепцията за телешофьори може да бъде много по-лесно интегрирана в ежедневния трафик. Също така знанието, че едно превозно средство не е напълно без водач, може да успокои не малка част от населението, което е скептично настроено към автономното шофиране.

 

 

fallback
  • #15
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    По-скоро ме хваща страх.... Сега шофьорите, после други професии.... След години само Ай Ти специалистите ли ще имат право на живот?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Българския форумен инжинер е твърдо скептичен към опитите за развитие. Обяснете им колко са зле германците, а вие сте много по-умни, просто се намирате в кофти държава.
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    Като се изгуби сигнала автопилота ще отбие камиона на най-близкото безопасно място и ще изчака повторна връзка. Но в реалността вероятно ще се случва точно обратното. Автопилота ще управлява камиона през повечето време и само при нужда ще изисква свързване с дистанционен шофьор за извършване на трудни за него маневри, докато при движение само направо по магистралата, ще си държи сам дясната лента, ще спазва дистанция и дори при нужда от изпреварване, може да помоли шофьор да го направи.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще прави каквото и сега. Ще си викне мобилен сервизен екип да му смени гумата. В някой държави е забранено дори на лекия си автомобил сам да си сменяш гумата дори в гаража, да не говорим на пътя. Да не говорим пък да сменяш сам гума на камион!
  • #11
    Аз ( преди 1 година )
    А като спука гума какво ще се прави, а на границата кой ще бута документите на граничарите?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости, това не е дрон в небето, където най много да удари птица. Да седиш пред монитор е едно зад комилото е друго, още повече на нещо което на стотици км от теб. Сега по телфона се губи сигнал, а ако врзъката към камиона се загуби и стане ПТП, кой е виновен? Оператора? мобилния оператор? Облака, дето е засенчил спътника?!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Е как западните държави са богати ? Нашите pycopoби казват , че пРосийката е много богата държава , а Запада загива :)
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи така масово камионите из западна Европа ще се карат от шофьори в по-бедните страни за по 1 000 евро :D
  • #7
    Предположение ( преди 1 година )
    Това засега става само за градски транспорт. Интернета в Европа не е толкова добър и няма как да се обхванат толкова превозни средства. Но маневрите на автобуси на градския транспорт могат да бъдат поети на ключови кръстовища,час пик и/или в извънредни ситуации, а през останалото време/маршрут да си действат на автоматизирано управление (спиране, тръгване, поддържане на скорост в една и съща лента...евентуално с ниска скорост, ако не е с шофьор).
  • #6
    До онуфри ( преди 1 година )
    Какво дете в офиса? Не разбра ли че шофьорите няма да управляват от вкъщи, а ще ходят на работа в офиса на транспортната фирма?Като ти се доходи до тоалетна, ще извикаш дежурния колега да те замести, дори да имаш диария. Ако си в камиона на светофара в този момент, какво ще направиш?
fallback
Последни