fallback

Кой колко печели от всяка продадена кола?

Tesla е абсолютният шампион по надценки, а Ford губи по 762 долара на автомобил

Никой в автомобилната индустрия не може да стъпи на малкия пръст на Tesla, когато става дума за реална надценка на продаваните коли, показват данни на Reuters за третото тримесечие на 2022 година. Американският производител на електромобили извлича най-голяма чиста печалба от всеки пласиран автомобил. Тя е близо четири и половина пъти по-висока от тази на следващия в класацията - General Motors. И обратно - някои от най-амбициозните китайски конкуренти на Илон Мъск продават колите си с колосална нетна загуба, само и само да спечелят пазарен дял.            Илон Мъск очевидно може да си позволи големите отстъпки, които въведе в началото на тази година. Повечето му конкуренти, които побързаха да влязат в ценовата война, обаче не могат, ако се съди по данните на Reuters          Всяка продадена кола от Tesla през периода юли-септември 2022 е донесла на компанията средно по 9574 долара чиста печалба. Анализаторите отдават това както на понижените производствени разходи, така и на драстично завишените в последните две години цени. За сравнение в последната четвърт на 2020 година Tesla е печелела едва по 1495 долара на автомобил - над шест пъти по-малко. Тогава компанията на Мъск дори не е била в Топ 3 по този показател. Огромните надценки от есента на 2022 обясняват и защо Мъск можа да си позволи драстично да понижи цените в началото на новата година. Данните на Reuters не обхващат всички глобални производители, а само някои основни играчи плюс китайските им конкуренти.          Кой колко печели от продадена кола (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #19
    реплика ( преди 1 година )
    Рано или късно ще се осъзнаят ,че теслата не е кола а ***
  • #18
    Фф ( преди 1 година )
    Това за качеството на Тесла е егати повтаряната лъжа.Завода в Китай, в Берлин и новия в САЩ са с най най модерните производствени машини в света- всичко made in Germany. За завода в Берлин взема всички инженери почти на Мерцедес от Берлин.Колата е ПЕРФЕКТНА.Модел У LR има само 2.000 Евро намаление
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    И возията е оправена. В началото Модел У беше с твърда возия, сега е оправена, а и се говори че новия от 2023, производство Берлин, може да е с програма комфорт, която още ще подобри возията.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Качествето не съм сигурен, но оправиха ли твърдата возия, защото за нашите пътища таква ниска кола като Модел 3 с гуми напомпани почти двойно на нормална и с твърдо окачване с цел малко по-голям пробег е неприложимо. Поне преди беше пълно по форумите кой с какви амортисьори сменял и прочее.
  • #15
    До 10 ( преди 1 година )
    Пич, незнам какви коли си карал, но Тесла вече не е с лошо качество на изработката! Фолксваген ИД4 и Ауди К4 имат много повече твърда пластмаса от Тесла Модел У. Виж изработката на Модел У от Берлин с меките панели във вратите и добрата изработка на конзолата. Не сравнявай с американското производство, няма нищо общо. А и продажбите трябва да ти говорят нещо, Тесла продава много повече от други марки електрички. Не мисли хората за прости, а ти умен.
  • #14
    до #12 ( преди 1 година )
    Да ти кажа явно кяма производител, който да може да извади кола с подобни характеристики на такава цена, като Тесла и да е с подобна печалба. То ако имаше щяхме да я видим, но няма. Или искаш да кажеш, че те нарочно не правят, за да му е гадно на Мъск. Хайде малко по-сериозно! А това какви коли под наем си карал никой не го вълнува. Всяка седмица кола под наем си вземал, че и по 2 пъти дори. Браво на теб! Хайде сега се завий да не настинеш!
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Не съм фен на Тесла и не бих си купил докато не махнат камерите к купето, които те записват, обаче не може да му се отрече на Мъск, че е голяма хиена. Невероятен бизнесмен е. Помните ло преди няколко години как продаваше всяка кола с огромни загуби и всички предричаха, че ще фалира. Той обаче направи нужните инвестиции в производствени съоръжения и сега жъне резултатите от далновидната си политика. И то такива резултати, че цялата автомобилна индустрия се съобразява с него и гледа какво прави.
  • #12
    Муахаха ( преди 1 година )
    До долния ми - аз говоря за продукт който последната година съм ползвал 64 пъти под формата на кола под наем, а ти си гледал само на снимки и клипчета!!!Къде точно го имаш този опит с развитата инфраструктура?!И от къде го извади заключението, че няма производител който да извади подобен автомобил за тези пари и да е на печалба?! Айде поне се качи на Модел 3 и после на EV 6 и виж кое е по-добро и дали Киа не са на печалба! Аман от теоретичковци!!!
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Ако е така, означава че Тесла няма конyрент, който да може да произведе дори и за 70 000 евро подобен автомобил НА ПЕЧАЛБА. Да не говорим, че ти говориш за опаковката на продукта, но разумните хора при избора се интересуват и от съдържанието, а не се лъжат от лъскави и качествени опаковки на откровени бoклyци. Предпочитат по-безопасен, бърз, но в същото време иконимичен автомобил с голям пробег, бързо зареждане и добре развита зарядна инфраструктура
  • #10
    Муахаха ( преди 1 година )
    Продаваш за 70 000 Евро, кола с реално качество на изработка и материали като за 25 000Евро, създаваш армия от зомбита които неспирно да хвалят кола която никога не са карали, за да провокират интерес у тези които имат пари да си я купият, щото видители, вечи било 'лайфстайл"! Простата формула за висока печалба на Тслата!
fallback
Последни