IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SuperTruck II показа, че дизеловата ера не е приключила

Разработката на Freightliner е с революционна аеродинамика (ВИДЕО)

Американската компания Freightliner представи нов, дизелов камион SuperTruck II, който е базиран на SuperTruck, но е получил много подобрения и показва, че на фона на повсеместната електрификация на автомобилите, включително и камионите, дизеловата ера далеч не е приключила, съобщи Carscoops.

 

Freightliner SuperTruck II

 

SuperTruck II е на базата на оригиналния SuperTruck и е частично финансиран от Министерството на енергетиката на САЩ. Фокусът върху ефективността е очевиден, защото SuperTruck II е най-аеродинамичният камион, създаван някога от Freightliner. Камионът има нова предница, която е „изваяна от въздуха“.

Освен аеродинамична предна броня с плавни линии и нови отвори, моделът има нов преден капак, ревизирана решетка, опростени врати и нови обтекатели на шасито. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата направи изключение, за да позволи използването на цифрови странични огледала (камери), вместо традиционните, а Freightliner отбеляза, че те са показали голямо обещание за подобряване на видимостта и безопасността. Което „подкрепя застъпничеството за бъдещи регулаторни промени, които биха позволили широкото приемане на тази усъвършенствана технология от производителите.“

 

Freightliner SuperTruck II-1

 

SuperTruck II има активна аеродинамика, която помага за намаляване на съпротивлението. Когато камионът достигне определена скорост на магистрала, страничните удължители и спойлерът на покрива се разширяват, за да се сведе до минимум разстоянието между кабината и ремаркето. Моделът разполага и със система за аеродинамичен контрол на височината, която сваля автомобила така, че да стои „само на сантиметри от земята за допълнителни аеродинамични подобрения“.

Инженерите и дизайнерите не се фокусират само върху аеродинамичната ефективност, защото има и други подобрения. Едно от най-големите се намира под капака, като SuperTruck II е оборудван с най-ефективното задвижване, монтирано някога във Freightliner.

 

Freightliner SuperTruck II-3

 

Компанията не навлезе в много подробности, но моделът разполага с 13-литров турбодизелов двигател Detroit, който е свързан с 13-степенна скоростна кутия. Силовото предаване също така включва разделена охладителна система, която е от „високотемпературни и нискотемпературни охладителни вериги, работещи в тандем с двустепенен турбокомпресор и охлаждане с рециркулация на отработените газове на двигателя.“

Други акценти включват адаптивни тандемни оси, които автоматично превключват от 6×4 на 6×2 при различни скорости на магистрала. Моделът разполага и със специално разработени гуми Michelin с ниско съпротивление при движение и 48-волтова електрическа система, която използва литиево-йонни батерии. Последното позволява нова електрическа кормилна система и функция EcoSail, която може да изключи двигателя, когато не е необходим.

 

 

 

 

Благодарение на многобройните нови функции и подобрения, аеродинамичното съпротивление е намалено с повече от 12 процента в сравнение със SuperTruck I. По същия начин има 5,7 процента намаление на разхода на гориво, както и 12 процента намаление на съпротивлението при движение. Докато SuperTruck II е по същество демонстрация на технологии, Freightliner отбеляза, че редица негови функции потенциално могат да влязат в производство.

 

Още снимки - вижте в  галерията

 

 

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    6, пропускаш факта, колко струва един електрически влекач и дали ще изкара докато се изплати. Към момента са 2-3х по-скъпи. Предвиид пробега и циклите на зареждане, на батерията, загубата на капацитет (с времето и при студено), силно се съмнявам да излиза дори на 0.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Статията е за камиони, а точно при камионите дизела ще си отиде много по-бързо отколкото при леките автомобили. И това ще стане точно заради ефективността за която става въпрос в статията. Камионите си изкарват хляба с превоз на товари и цената се определя като лев за тон или кубичен метър на километър. А километър изминат на ток е много по-евтин отколкото с дизел и ще става все по-евтин. Дизеловите автомобили просто няма да са рентабилни и никой няма да ги търси за 80% от маршрутите.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Просто е ( преди 1 година )
    От камиони смисъл нямамотдавна умните са ги заместили с влакове.Но много се страхуват какво ще правят шоферите и от страх ги държат
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Камиона бълва химикали, някои "факт"-и бълват глЮпости, живота се върви...
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Вътрешен човек ( преди 1 година )
    Тя приключи преди да се роди. Понеже зависи от изчерпаем ресурс, чупи се, шуми и бълва химикали
  • #2
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само, че не е приключила, но пак ще надживее. Преди 120г е имало опити за електрички, дори за парни автомобили, но ДВГ са се наложил. Електрическите коли имат предимства, ако се ползват само в град или на сравнително късни разстояния, но оттам насетне негативите идват повече. И преди да се разпалите пак за пробег и как само 90% я ползвам за 5км в града - ако някой си мисли че от София до Слънчака е дълга дестинация, се е поизлъгал доста.
  • #1
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Отдавна е приключила но просто тая фирма е на мерседес както и детройд дизел и се чудят къде да си пласират дизеловите баклютси