fallback

SuperTruck II показа, че дизеловата ера не е приключила

Разработката на Freightliner е с революционна аеродинамика (ВИДЕО)

Американската компания Freightliner представи нов, дизелов камион SuperTruck II, който е базиран на SuperTruck, но е получил много подобрения и показва, че на фона на повсеместната електрификация на автомобилите, включително и камионите, дизеловата ера далеч не е приключила, съобщи Carscoops.

 

 

SuperTruck II е на базата на оригиналния SuperTruck и е частично финансиран от Министерството на енергетиката на САЩ. Фокусът върху ефективността е очевиден, защото SuperTruck II е най-аеродинамичният камион, създаван някога от Freightliner. Камионът има нова предница, която е „изваяна от въздуха“.

Освен аеродинамична предна броня с плавни линии и нови отвори, моделът има нов преден капак, ревизирана решетка, опростени врати и нови обтекатели на шасито. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата направи изключение, за да позволи използването на цифрови странични огледала (камери), вместо традиционните, а Freightliner отбеляза, че те са показали голямо обещание за подобряване на видимостта и безопасността. Което „подкрепя застъпничеството за бъдещи регулаторни промени, които биха позволили широкото приемане на тази усъвършенствана технология от производителите.“

 

 

SuperTruck II има активна аеродинамика, която помага за намаляване на съпротивлението. Когато камионът достигне определена скорост на магистрала, страничните удължители и спойлерът на покрива се разширяват, за да се сведе до минимум разстоянието между кабината и ремаркето. Моделът разполага и със система за аеродинамичен контрол на височината, която сваля автомобила така, че да стои „само на сантиметри от земята за допълнителни аеродинамични подобрения“.

Инженерите и дизайнерите не се фокусират само върху аеродинамичната ефективност, защото има и други подобрения. Едно от най-големите се намира под капака, като SuperTruck II е оборудван с най-ефективното задвижване, монтирано някога във Freightliner.

 

 

Компанията не навлезе в много подробности, но моделът разполага с 13-литров турбодизелов двигател Detroit, който е свързан с 13-степенна скоростна кутия. Силовото предаване също така включва разделена охладителна система, която е от „високотемпературни и нискотемпературни охладителни вериги, работещи в тандем с двустепенен турбокомпресор и охлаждане с рециркулация на отработените газове на двигателя.“

Други акценти включват адаптивни тандемни оси, които автоматично превключват от 6×4 на 6×2 при различни скорости на магистрала. Моделът разполага и със специално разработени гуми Michelin с ниско съпротивление при движение и 48-волтова електрическа система, която използва литиево-йонни батерии. Последното позволява нова електрическа кормилна система и функция EcoSail, която може да изключи двигателя, когато не е необходим.

 

 

 

 

Благодарение на многобройните нови функции и подобрения, аеродинамичното съпротивление е намалено с повече от 12 процента в сравнение със SuperTruck I. По същия начин има 5,7 процента намаление на разхода на гориво, както и 12 процента намаление на съпротивлението при движение. Докато SuperTruck II е по същество демонстрация на технологии, Freightliner отбеляза, че редица негови функции потенциално могат да влязат в производство.

 

Още снимки - вижте в  галерията

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    6, пропускаш факта, колко струва един електрически влекач и дали ще изкара докато се изплати. Към момента са 2-3х по-скъпи. Предвиид пробега и циклите на зареждане, на батерията, загубата на капацитет (с времето и при студено), силно се съмнявам да излиза дори на 0.
  • #6
    До 2 ( преди 1 година )
    Статията е за камиони, а точно при камионите дизела ще си отиде много по-бързо отколкото при леките автомобили. И това ще стане точно заради ефективността за която става въпрос в статията. Камионите си изкарват хляба с превоз на товари и цената се определя като лев за тон или кубичен метър на километър. А километър изминат на ток е много по-евтин отколкото с дизел и ще става все по-евтин. Дизеловите автомобили просто няма да са рентабилни и никой няма да ги търси за 80% от маршрутите.
  • #5
    Просто е ( преди 1 година )
    От камиони смисъл нямамотдавна умните са ги заместили с влакове.Но много се страхуват какво ще правят шоферите и от страх ги държат
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Камиона бълва химикали, някои "факт"-и бълват глЮпости, живота се върви...
  • #3
    Вътрешен човек ( преди 1 година )
    Тя приключи преди да се роди. Понеже зависи от изчерпаем ресурс, чупи се, шуми и бълва химикали
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само, че не е приключила, но пак ще надживее. Преди 120г е имало опити за електрички, дори за парни автомобили, но ДВГ са се наложил. Електрическите коли имат предимства, ако се ползват само в град или на сравнително късни разстояния, но оттам насетне негативите идват повече. И преди да се разпалите пак за пробег и как само 90% я ползвам за 5км в града - ако някой си мисли че от София до Слънчака е дълга дестинация, се е поизлъгал доста.
  • #1
    Факт! ( преди 1 година )
    Отдавна е приключила но просто тая фирма е на мерседес както и детройд дизел и се чудят къде да си пласират дизеловите баклютси
fallback
Последни