fallback

SuperTruck II показа, че дизеловата ера не е приключила

Разработката на Freightliner е с революционна аеродинамика (ВИДЕО)

Американската компания Freightliner представи нов, дизелов камион SuperTruck II, който е базиран на SuperTruck, но е получил много подобрения и показва, че на фона на повсеместната електрификация на автомобилите, включително и камионите, дизеловата ера далеч не е приключила, съобщи Carscoops.

 

 

SuperTruck II е на базата на оригиналния SuperTruck и е частично финансиран от Министерството на енергетиката на САЩ. Фокусът върху ефективността е очевиден, защото SuperTruck II е най-аеродинамичният камион, създаван някога от Freightliner. Камионът има нова предница, която е „изваяна от въздуха“.

Освен аеродинамична предна броня с плавни линии и нови отвори, моделът има нов преден капак, ревизирана решетка, опростени врати и нови обтекатели на шасито. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата направи изключение, за да позволи използването на цифрови странични огледала (камери), вместо традиционните, а Freightliner отбеляза, че те са показали голямо обещание за подобряване на видимостта и безопасността. Което „подкрепя застъпничеството за бъдещи регулаторни промени, които биха позволили широкото приемане на тази усъвършенствана технология от производителите.“

 

 

SuperTruck II има активна аеродинамика, която помага за намаляване на съпротивлението. Когато камионът достигне определена скорост на магистрала, страничните удължители и спойлерът на покрива се разширяват, за да се сведе до минимум разстоянието между кабината и ремаркето. Моделът разполага и със система за аеродинамичен контрол на височината, която сваля автомобила така, че да стои „само на сантиметри от земята за допълнителни аеродинамични подобрения“.

Инженерите и дизайнерите не се фокусират само върху аеродинамичната ефективност, защото има и други подобрения. Едно от най-големите се намира под капака, като SuperTruck II е оборудван с най-ефективното задвижване, монтирано някога във Freightliner.

 

 

Компанията не навлезе в много подробности, но моделът разполага с 13-литров турбодизелов двигател Detroit, който е свързан с 13-степенна скоростна кутия. Силовото предаване също така включва разделена охладителна система, която е от „високотемпературни и нискотемпературни охладителни вериги, работещи в тандем с двустепенен турбокомпресор и охлаждане с рециркулация на отработените газове на двигателя.“

Други акценти включват адаптивни тандемни оси, които автоматично превключват от 6×4 на 6×2 при различни скорости на магистрала. Моделът разполага и със специално разработени гуми Michelin с ниско съпротивление при движение и 48-волтова електрическа система, която използва литиево-йонни батерии. Последното позволява нова електрическа кормилна система и функция EcoSail, която може да изключи двигателя, когато не е необходим.

 

 

 

 

Благодарение на многобройните нови функции и подобрения, аеродинамичното съпротивление е намалено с повече от 12 процента в сравнение със SuperTruck I. По същия начин има 5,7 процента намаление на разхода на гориво, както и 12 процента намаление на съпротивлението при движение. Докато SuperTruck II е по същество демонстрация на технологии, Freightliner отбеляза, че редица негови функции потенциално могат да влязат в производство.

 

Още снимки - вижте в  галерията

 

 

fallback
  • #17
    TSLA ( преди 1 година )
    Видео: "Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge" - документирани 800 км, с пълно натоварване 36.7 тона, по магистрала, с 1 заряд. 4680 батерии с енергия колкото граната, 3 ел.мотора с карбонови ръкави - 2 само за ускорение, 1 поддържа скорост с минимален разход. Бронирано предно стъкло. 1.6 млн. км гаранция. Зареждане с над 1 мегават на Megacharger станция за 30 мин. Регенеративно спиране: след спускане на някой проход, вместо с изпушили спирачки, се оказва с пълна батерия
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    А камиона колко да е на хартия след като вече се ползва от pepsi? Дори в щатите, при тези големи разстояния, си разкарват пепсито на не повече от 140 км глоксове. В българия базата им е в търново и горе-долу почти навсякъде разстоянието им е горе-долу пак толкова до най-отдалечените складови бази. Зареждат си директно в складовете докато се товарят и разтоварват и не ходят по други зарядни.
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    А за всички български производители, търговци и други подобни със собствен автопарк от камиони, какво им пречи да разпределят тези фотоволтаици по покривите на складовете и другите си сгради? И какво точно му е сложното, да закупиш някой декар земя в някое от селата покрай магистралата, да го оградиш и да направиш паркинг? Мястото струва не повече от горивото на един камион за един два месеца, а след това ще ползваш безплатна енергия десетилетия. Дори и под наем излиза сметката
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    12, този камион... май е само на хартия все още. Второ цената в Америка и Европа едва ли ще е същатата. И не на последно място, аз ти говоря за модели на други производители (МБ, Ман, не помня Рено какъв им е статуса). Той паркинг така се прави.. със щракне на пръсти и е за без пари + инсталация. За фирма която зарежда градски магази, може и да сработи, ама до там.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Един мегават фотоволтаична централа струва около милион лева и за година произвежда 1300 мегаватчаса енергия, което са 1,3 милиона километра изминати с камион. Тоест дори да продава тока по 40 стотинки на колегите, ще си върне инвестицията за две години, а ако си зарежда само собствените камиони ще си върне инвестицията за една година. А останалите 30 години, всичко ще му е чиста печалба. А за зареждане от мрежата допълнително за услугата
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Първо цената на по-скъпия камион на тесла с 800 км пробег е 180 000 долара а не 500 хиляди евро, а след това има гарантирана цена за зареждане от 7 цента за киловатчас на зарядните на Тесла. А ако един собственик на няколко камиона си направи тир паркинг някъде по маршрута от където минават повечето му камиони, не стига че ще печели от икономия от зареждане на своите, но ще печели и от зареждане на чужди камиони.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    10-ти, Пак мантрата, сам и е без пари. Този камион, ще се зарежда 90% (дори 100) по станции и паркинги, където не си на "домашна" тарифа? Мисленто ти е много локално, знаеш ли примерно колко източно европейски камиона въртят из западна Европа, и се прибират 1х годишно само ( ГТП)? Над 95% от товарните в Германия са полски, унгарски, български или румънски. Айде пак сметни, за 1.6мил км (5г), 1Е/квч, и 500к Евро стартова цена. + че ще се обезцени, още повече като мине гаранцията на бат (5г)
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    И понеже не знаем колко ще издържи, може да направим сметките само за първите 1,6 милиона километра колкото е гаранцията на батериите и двигателите на камиона на Тесла. При разход от 28 литра на 100, дизелов камион ще изхарчи 448 000 литра гориво, което са 1,25 милиона лв. Един нов дизелов влекач струва 10% от тази сума. Тоест дори 20% по-евтино да излезе на ток вече си на 0. А то е много по-евтино. Особено, ако си произвеждаш част от тока сам, а това е лесно и евтино.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Ами не знам колко ще изкарат батериите на един електрически камион, но вероятно ще изкарат повече от камиона, предвид 10 000 цикъла на новите батерии на Тесла при доста по-сериозна експлоатация отколкото е в камиона, където работят при облекчен режим. Това са осем милиона километра, но камионът няма да ги издържи и вероятно батерията след камиона ще се ползва за съхранение на енергия в зарядни станции.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Преводът е покъртително зле. Шекерчо беше задминат, което не е лесно!
fallback
Последни