fallback

Германската автомобилна индустрия се изправя на крака

Местните производители започват годината с оптимизъм

Бизнес-средата за германските автомобилни производители и техните доставчици се е подобрила значително през първия месец на новата година. Това показва проучване, публикувано от икономическия институт Ifo.

През януари 2023 година индикаторът на Ifo за сектора се повиши драстично до 14.1 пункта от 3.4 през декември миналата година, като очакванията станаха положителни за първи път от пет месеца насам.

„Въпреки оптимистичните резултати, очакванията за износ обаче спадат значително“, казва Оливър Фалк, директор на Центъра за индустриална организация и нови технологии на Ifo, в изявление в края на миналата седмица.

Независимо от това обаче, производителите оценяват текущата си бизнес ситуация като значително подобрена, с доста натрупани поръчки. Те се надяват да успеят да наваксат изоставането чрез разширяване на производството през следващите месеци.

Основната заплаха за германските автомобилни производители е китайската инвазия в Европа и поради тази причина в Германия вече започват да взимат мерки. Една от основните индустриални лобистки групи в Германия призова за повече подкрепа за местната индустрия, докато правителството вече подготвя нови политики, насочени към намаляване на зависимостта на икономиката от Пекин. 

fallback
  • #10
    Илиев ( преди 1 година )
    Добре че все още има европейски каляски, че с корейските и японските каручки мога да си чупя гърба толкова ефективно, както и с българска каруца с кон.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Изправя се, ама на глинени крака, които всеки момент ще се счупят. Налагат изкуствено електрички, а нямат суровини за направата им, нито производства. Какво изправяне, какви 5 лв. Та това си е ритуално самоубийство. Да беше само в автоиндустрията с мед да ги намажеш, а то е в почти всяка сфера на промишлеността. Продължавайте със санкциите и пращането на танкове, но после като дойде сметката ще ревете.
  • #8
    Смешки ( преди 1 година )
    Тя германистанската автоиндустрия отдавна е дала фира и ако се е изправила на крака е просто разтягане преди следващата сутрешна, вечерна или петъчна молитва!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Имат търсене за кратко и то благодарение на тези хора които панически купуват в момента всичко, следва мъртвило, ама голямо ще има фалити първи ще са онези с Рено Меган B сув 4 метра за 100к.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко глупости си изписал, не е истина. Как оцеляват такива като теб с пълна липса на мозък?
  • #5
    край ( преди 1 година )
    До 3. Прав си ама "винаги" вече мина. Германците не могат да правят климатици/термопомпи, телевизори, смартфони, ел. коли, самолети, ракети и спътници. Реално вече шият хубави седалки /в България/ и слягат излишно големи двигатели в колите. Това просто е против философията на Тойота, мазда хонда, кия хюндай рено нисан волво и пр. ... не че не могат да го правят.
  • #4
    До първия ( преди 1 година )
    Лошо е разбира се. За да не потъне ще наложат такива такси на всякаква конглокенция, че ще е невъзможно на китайците да внасят евтини и доста по-качествени от европейските автомобили в европа, което е загуба за нас потребителите. Вместо лобиране срещу китайците щеше да е много по-добре да организират по ефективно производство и да намалят цените. Да почнат да произвеждат и батерии в Европа, защото това ще е първото с което ще ги бият китайците.
  • #3
    бг смешки 2 ( преди 1 година )
    немските автомобили винаги са били класа !
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Така е вас ви грее ако китайците са добре а европейците - зле
  • #1
    Пука ми ( преди 1 година )
    Какво ни грее товя нас ако не се изправя на крака а потъва примерно лошо ли ще е пълно е с алтернативи
fallback
Последни