fallback

Ще последват ли и останалите производители примера на Ford?

Отказът от Fiesta и Focus показва как ще се развива автомобилната индустрия в Европа

Отпадането на моделната гама на Fiesta и Focus показва колко разрушително ще бъде преминаването към електромобили за автомобилните производители, свикнали с традиционните двигатели с вътрешно горене. Не е лесно да се рационализира бизнес в индустрия с високи разходи и ниска възвръщаемост, която е в процес на големи промени. За това няма как да искаме от  Ford да остави на конвейера два от бестселърите си в в Европа.

Почти 50-годишният субкомпактен хечбек е един от най-популярните модели в Европа. Преди по-малко от десетилетие Ford празнуваше титлата на Fiesta за най-продаваната кола в Обединеното кралство за всички времена.Но в края на миналата година Ford се сбогува сантиментално с Fiesta. А до 2025 г. компактният Focus ще последва примера ѝ.

Много е писано за това колко разрушително ще бъде преминаването към батерии за автомобилните производители, свикнали с традиционните двигатели с вътрешно горене, а Fiesta и Focus са най-ярките примери за този отдавна прогнозиран смут.

Всичко започна през 2018 г., когато Ford взе радикалното решение да се оттегли от това да бъде производител на автомобили с пълна гама, свивайки гамата си от леки автомобили само до модели с по-висок марж, като Mustang, например.

За да финансира скъпия ход за разработване на електромобили, Ford трябваше да концентрира ресурси върху SUV-та и пикапи, които всъщност правят пари. Тази трансформация отне доста време, особено в Европа, където пикапите далеч не са това, което са в САЩ, а малките коли все още са много продавани.

Но компактните и субкомпактни автомобили в Европа останаха актуални. 8 от 11-те най-продавани модела в региона за миналата година са били малки автомобили, според изследователя на пазара JATO Dynamics. но от тях се печели малко.

Загрижеността за европейските страни е, че повече производители на автомобили ще последват стъпките на Ford и ще решат, че производството на такива модели с ниска или никаква възвращаемост не си струва.

Синдикатът IG Metall заяви, че Ford планира да съкрати около 3200 работни места в Европа. Ford отказа да коментира съкращаването на работни места или разговорите с потенциални кандидати за завода Saarlouis, като говорител на компанията каза само, че все още не са взети решения.

Но по всичко личи, че "Синият овал" вече няма да прави "народни коли", защото от тях не се печели, а какво мислят за това обикновените хора, никой не го интересува. Дано този пример не бъде последван и от другите европейски производители, макар вероятността за това да не е никак малка.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Европа си направи ритуално самоубийство със зелените сделки, санкциите и регулациите, които облагодетелстват само едрия капитал и мултинационалните корпорации. Ограничават ни топлото, казват кога и колко да се къпем, а последната простотия е, че ще се храним с щурци и ***. Законодателно го приеха еврагАйския парламет. И знаете ли, че по закон само една фирма има право да произвежда продуктите от насекоми и червей. Това ако не е форма на корупция и геноцид над европееца здраве му кажи.
  • #9
    Дрън дрън ( преди 1 година )
    В същото време най народната марка в Европа Дачия бие по продажби за 2022 гиганти като Хюндай Киа Опел Форд и Шкода.А с пускането на първият хибрид Джогър ще ги довърши
  • #8
    Дрън дрън ( преди 1 година )
    Глопости същевременно най продаваната колъ в Еуропъ за 2022 е Пежо 208 което е в същият клас на Фиестата.
  • #7
    Дифорс ( преди 1 година )
    Уважаеми колеги драскачи - да вземете и да се осъзнаете малко с радостта си от загубата на модели като Фокус и Фиеста. От години се свива пазара на достъпните автомобили и това не е добре за 90% от населението на България и за голяма част от населението на Европа. Разберете, че навлизането на електричките е само задълбочаване на проблема, в никакъв случай не е решението. Със забраната на ДВГ от 2035 г в Европа, по пътищата ще останат десетки милиони 20-40 годишни автомобили.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ най продавания автомобил е пикапът Ford F150 3.5V6 Ecobооst Общо от модела F150 само за 2022г са продали 653 957 бройки! Така че какво ги интересува Европа? Европа е бита карта. Един западащ и застаряващ континент който е решил да си самоубива икономиката със зелени политики.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    някой от админите много моля да ми обясни защо цензурирате думата чy д0
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Форд последните години май само свиват пазарния дял в Европа. В и С сегменти са най-продаваните. И Мондео вече спряха. Само на СЪВ-ове с американски дизайн ще разчитат явно. Вин, къде са тези малки евтини електрички от Китай, че само слушам за това животно ама нещо ги няма? Само обаче не ми обяснявай за пазарските колички с моторче от кола с дистанционно управление за 5000 долара.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се махат. Без това трошляците им все по-малко ги купуват. От Азия има все още качествени малки и компактни автомобили. Китайците тепърва ще пробиват на европейския пазар, където най-продавани са имено точно тези типове коли.
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Пазарът не търпи вакуум, един се маха, друг идва! Китайците имат голяма гама от малки електрички.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    С тези цени да се взима примерно Киа, Пежо и разни подобни за по 80к е пълна набутвация, по-добре още малко отгоре и премиум автомобил.
fallback
Последни