IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mazda не вярват в електромобилите с голям пробег

Повечето хора не използват пълния капацитет на тези коли

Електрическите превозни средства с голям пробег нямат бъдеще. Това обяви главният изпълнителен директор на американското подразделение на Mazda – Джефри Хейтън, в интервю за Green Car Reports.


Mazda


Както е известно, японската марката засега предлага само един чист електромобил – кросоувъра MX-30, чийто пробег е близо 2 пъти по-малко от този на другите модели от същия глас. Пускането му на пазара предизвика изненада, но според ръководството на Mazda, то е напълно логично.

„Повечето хора така и не използват пълния капацитет на своите електрически превозни средства. Факт е, че те се надяват на коли, които да изминават около 500 км с едно зареждане, но от това няма особен смисъл и те нямат място в бъдещето“, смята Хейтън.

Според топ-мениджъра, потребителите са свикнали с бензиновите автомобили, които могат да използват навсякъде и по всяко време, без да се притесняват за неща като пробег и инфраструктура за зареждане. След като се качат на електрическа кола и я заредят у дома си, те бързо установяват, че разполагат с пробег, за да изминат обичайното си разстояние през деня. В същото време обаче този обхват може да не е достатъчен за по-големи пътувания.


Mazda


„Това безпокойство ще изчезне, след като хората притежават няколко електромобила. Те ще натрупат достатъчно опит с използването им, а и инфраструктурата за зареждане ще се развие. Не виждам обаче никакъв смисъл в градски условия да използваш електромобил с пробег 500 км и повече, който носи голяма и тежка батерия“, коментира Хейтън.

Той очаква много потребители да продължат да използват PHEV-хибриди с бензинов двигател, който играе ролята на удължител на пробега. Те обаче отделят вредни емисии от ауспуха и не са добро решение за опазване на околната среда.


0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 5 rate down comment
    333 ( преди 1 година )
    Защо да си причинявам електрическа кола днес в България ? Няма зарядни, няма инфраструктура, колите на двойни цени ...? За да спирам безплатно на зелена зона ли? Хайде малко да влезете в час. След 20 години може...евентуално.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Ти за колко време стигаш от австрия до българия? Ще направиш ли сметката защо смяташ, че един електромобил ще зарежда още толкова часа за да дойде за два пъти по-дълго време? Например онази същата тесла модел 3 зарежда над 1 000 км за час зареждане, ако я зареждаш до 60 70% а не чакаш до 100. Е с колко да те забавят 4-5 спирания по за 10-15 минути. Да не би да имаш точен час за пристигане и да закъснееш фатално заради спиранията?
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А да е уточнил в коя посока ще прекосява България? България с близка до правоъгълник форма с размери около 400 на 250 км плюс минус 20-30 км заради неправилната форма на правоъгълника. Вече 100 пъти се дава пример за клипа "от софия до слънчев бряг с електромобил"при който една песен на модел три със 130 км в час по магистралата стигна от софия до слънчев бряг без презареждане. 420 км с 68 киловатчаса.
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    blake ( преди 1 година )
    17, шегуваш ли се? Откога България е 200-250 км, че да я прекосяваш с едно зареждане на 50 квч батерия? При разход от минимум 20квч/100 (говоря за магистрала), трябва да спираш на всеки час, час и нещо да зареждаш... Да, можеш да дойдеш от Австрия до тук, ама за двойно повече време!
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Коня и каруцата никога няма да изчезнат , предрекла кобилата
  • #17
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Със Ситроен еС-4 човека се прибра от Австрия, батерията му е 50 квч, дали не става за дълъг път? С 1 зареждане прекосяваш цяла България.
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите не стават за дълъг път, следователно ако ще се ползват предимно в града не им е нужен голям пробег а само бързо зареждане.
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Интересно ( преди 1 година )
    Като гледам явно отгоре решиха, че няма смисъл да изминаваме повече път с едно зареждане. Трябва да ни е гадно. Затова край с търсенето на по-дълъг преход с едно зареждане - нека хората да минават там по 50- 100 км макс да им в гадно. Това прочетох.
  • #14
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Мухахаха ( преди 1 година )
    Що па да не пръснеш едни 40-50 000 евро, да я ползваш спокойно колата само в града, а като ти потрябва за някоя хубава ваканция, да играеш танца на вятъра преди тръгване, па дано да духа по пътя ти, та още 10км да минеш повече, до удобна зарядна станция!Ще изсипя една шапка пари за кола,па ще се съобразявам и ще свиквам с инфраструктура ....айде нема нужда!И кога тока от въглища и уран стана екологичен не разбрах?Аде енергийния микс като стане 100% от ВЕИ,тогава да ми говорите за еко електрички
  • #13
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да 500 км не са нужни, 300 км са достатъчни като пробег. Само че тяхната мазда мх30 са забравили да кажат че минава само 180 км и зареждането и е бавничко.