IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо шампионите във Формула 1 избраха Ford вместо Porsche

Американският производител ще замени Honda като доставчик на мотори на Red Bull Racing

Отборът от Формула 1 - Red Bull Racing, който спечели шампионата при конструкторите през 2022 г., реши да смени доставчика си на двигатели. През 2026 г. американският производител Ford ще замени Honda, като той беше избран, след като преговорите с Porsche се провалиха.


F1 Red Bull


Смяната на доставчика на задвижващи агрегати беше обявена при представянето на новата състезателна кола на Red Bull Racing. Всъщност, информация за сделката с Ford изтече в медиите по-рано. Договорът на шампионите с Honda е до 2025 г., като след неговото изтичане японските мотори ще бъдат заменени с американски. Именно през 2026 г. влизат в сила и новите правила за силовите агрегати, които ще бъдат използвани в шампионата.

Първоначално тимът на Red Bull искаше да си сътрудничи с Porsche, но не успя да постигне споразумение. Red Bull се нуждаеше само от двигатели и финансова подкрепа, докато Porsche искаше да контролира целия процес и настояваше да придобие 50 процента дял в отбора. Във Ford явно нямат нужда от подобно нещо и им стига само доставката на мотори.


F1 Ford


Американският автомобилен производител има дълга история на участие в Кралските гонки. Компанията финансира създаването на двигателя Cosworth DFV V8, който доминира във Формула 1 от 1967 г. до началото на 80-те години. Ford притежаваше и отбора Jaguar F1 в началото на 2000-те и в крайна сметка го продаде на Red Bull след сезон 2004.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до #6 (3) ( преди 1 година )
    Беше необходимо само да оправят надеждността, и да привлекат с $ някой далеч по-сериозен талант. С това добро шаси щяха да са далеч напред в играта. Но бизнес стратезите от Ford тогава решиха да се оттеглят от пряко участие прехвърляйки всичко на Ягуар и британците, собственост на Ford. Грешка след грешка. Подобни мащабни промени никога не могат да запазят нивото до момента, камо ли да осигурят развитие. Бизнес решение и тънки финансови съображения на счетоводители. И забатачиха участието си ...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #6 (2) ( преди 1 година )
    Заради тия технически откази, бумнали двигатели,кутии,спирачки и недотам таланти способни на темпо без грешки в резултат повечето от по-задните отбори отпадаха.С откази често не завършваха Минарди, *** Пежо, и Заубер със стари двг. Ферари и Бенетоните, и Стюърдите.. Тогава 1999 само Джордан Хонда имаха силен сезон с Френцен и бяха 3ти след Макларън и Ферари. Ако в болида на Стюърд Форд тогава седеше истински талант и без техн.откази, щяха да са на мястото на Джордан. Болида им беше добър.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до #6 (1) ( преди 1 година )
    Третият им болид. Структурни промени, нови решения, тестове, мн работа по него още над един сезон преди това. Пред сезона още на първите тестове в завои където Минарди влизаха с 110 а Ферари със 130, този 3ти болид Стюърт Форд влизаше с малко над 160км/ч. Беше наистина авангарден, и мн успешен и при работата с гумите и въобще.Западните медии забелязаха тая работа и имаше материали от типа:"Стюърт Форд, какво знаем за съвременният авангарден болид". Беше ера на техническите откази обаче.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    относно вагените ( преди 1 година )
    Вагените са алчни и искат да притежават всичко и да командват - тук съм съгласен
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    АК 47 ( преди 1 година )
    Първата титла на Шуми бе с Бенетон Форд, втората с Бенетон Рено.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Кой болид на Стюърт щото те са три първите два бяха катасттофално зле а иначе Форда за времето си е бил ок 790 коня при 16к оборота повече от прилично
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FW016 ( преди 1 година )
    Ходът е разумен, Ford да се завърнат технически, което би било ключово, за по-късно по-мащабно участие. Снимката е на болида на Стюърт Форд. Именно тогава последният болид на Stewart Ford като шаси беше изкл авангарден, нуждаеше се само от малко по-мощен двигател и сериозен талант зад волана. Слаби стратези тогава решиха Ford да продължи участието си през клона им - Ягуар, предавайки всичко по *** в ръцете на британците.От което Ford осъзнаха, че във F1 без правилните хора нищо не се получава.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След влизането на Ауди във ф1 , ВАГ нямат нужда и Порше да е там ! А след 2028г съществуването на Ф1 във сегашния и вид е под въпрос . По скоро ще има обединение с ФЕ
  • #3
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Защото Порше е част от ВАГ. А Вагените са алчни и искат да притежават всичко и да командват.
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно, щото имат идея как се случват нещата, са поставили тези условия. Успех на Форд.