През 2022 г. Mazda продаде повече от 365 100 кросоувъра CX-5 по целия свят. Въпреки че продажбите на модела паднаха с 4,4% на годишна база, той си остава най-успешният в гамата на на японската марка. Това обаче не му гарантира бъдеще, твърди изданието Carexpert.com.
Според информациите, в Mazda обмислят възможността CX-5 да се пенсионира след края на жизнения си цикъл, отстъпвайки място на новите SUV от среден клас CX-50 и CX-60. Това беше потвърдено пред репортери и от продуктовия мениджър на компанията Мицуру Вакие. Той не навлезе в подробности, но каза, че все още няма окончателно решение по въпрос.
По един или друг начин, отказът да се пусне ново поколение на модел, който е на върха на популярността, е доста неочакван. Ако сегашното поколение на Mazda CX-5 все пак се окаже последното, тогава нишата на средните кросоувъри ще бъде заета от обещаващите CX-50 и CX-60.
Първият се присъедини към линията на марката в началото на миналата година, а вторият беше показен след това и стана първият модел на Mazda, изграден върху платформа със задно предаване. В допълнение, кросоувър с името CX-70 и на същата архитектура е на път да излезе на пазара, като ще се продава в САЩ.
Връщайки се към CX-5, този модел сравнително наскоро беше актуализиран, така че жизненият му цикъл ще продължи поне още няколко години. При фейслифта през 2021 г. кросоувърът получи променен интериор, нови цветове, а също така доработени окачване и автоматична скоростна кутия. Освен това, моделът вече се предлага само със задвижване на всички колела.