fallback

Mercedes започва сериозна чистка в гамата си

Компанията се отказва от купета, комбита и модели като CLS

През миналата година германският производител Mercedes обяви нова стратегия, насочена към намаляване на разходите и фокусиране върху печеливши модели от най-висок клас. Компанията реши да остави автомобили в ниските сегменти, но да съкрати гамата си почти наполовина.

Подробности този план не бяха съобщени, но сега Car & Driver попълва голяма част от липсващата информация. Изданието е разговаряло с няколко топ-мениджъра на Mercedes, които разкриват, че от общо 33 модела с различна каросерия, предлагани в Европа и САШ, ще оцелеят само 14.

Стартиращата чистка изглежда доста сериозна, като тя ще засегне първо купетата и комбитата. Това не е изненада, тъй като Mercedes вече пое в такава посока и се отказа от S-Class Coupe и кабриолет. Освен това, CLE е така проектиран, че да замени купетата и кабриолетите от C-Class и E-Class.

Това обаче е само върхът на айсберга, тъй като информацията на изданието сочи, че CLS ще бъде премахнат от гамата през 2024 г., а малко след това той ще бъде последван и от AMG GT 4 Door. Няма да бъдат пожалени и модерните напоследък кросоувър-купета като GLC и GLE. Те обаче ще изчезнат от гамата на по-късен етап.

И това не е всичко – комбитата и моделите Shooting Brake, също ги чака мрачно бъдеще. С-Class Estate ще изчезне след 2028 г., а Е-Class Estate – през 2030. Следващото поколение на CLA ще дебютира през 2025 г., като то също ще бъде последно в историята на модела.

„В края на краищата ние просто не се нуждаем от комбита, както и от купета с ниска производителност. Времето и пространството са най-важните елементи на съвременния лукс, така че няма смисъл да поддържаме типове каросерия и модели, които работят само в Европа“, коментира топ-мениджър на Mercedes, който остава анонимен.

И все пак, на хоризонта се задават няколко интересни модела на германския производител, които ще компенсират, поне донякъде, тези съкращения в гамата. През 2026 г. ще излезе ново купе с 4 врати, както и много здрав SUV, който ще получи името GLG. Ще има дори Maybach V-Class. По-интересното е, че наскоро обявената марка Mythos може да предложи пикап, базиран на G-класа, и модерен Gullwing.

fallback
  • #14
    111 ( преди 1 година )
    Даймлер-Кенефец още ли не е фалирал !?!!?!!!
  • #13
    NoMercy1312 ( преди 1 година )
    Направо да я закриват тази смешна марка
  • #12
    Понеже ( преди 1 година )
    97-***, когато Стив Джобс дойде в Apple как ги спаси от сигурен банкрут? Махна цялата гама недодялани устройства и ги замени с 4 (четири):1. Професионално настолно (Power Macintosh G3) 2. Професионално мобилно (Powerbook G3) 3. Потребителско настолно (iMac) 4. Потребителско мобилно (iBook) Психология на потребителското поведение. Много асортимент - малко оборот. Стив и Мъск я владеят.
  • #11
    Таргет група пенсион ( преди 1 година )
    И аз се чудех до кога ще продължават да бълват скъпи и прескъпи безмислени идиотщини. Сравнително "новата" Е класа с двете врати и CL-a имат само малка разлика в салона. Г класата кашон си е същата, както винаги. А класата направо да я правят джип с 1.0 мотор и 5 турбини. Така ще могат да се освободят от Б класата. Р класата катафалка също не виждам за чии "интерес" е произведена.. clA , glA , копието на Х6 на БМВ където го "измислиха".. закривай ! Да си останат C , E и S класата и 1-2 джипки...
  • #10
    Класика ( преди 1 година )
    Тръмп го свалиха и сектата руши света навсякъде. Съкращават защото парите му трябват на Сорос и *** и зелената секта измислили ковид и предизвикали войната за колосални печалби. Кой ли ще ги вкара при бай Ставри!!?? В Далас където са си републиканците на Тръмп всичко си е по старому,всички майстори на стари коли и хот род не смогват на поръчките,хората не ги интересува война и рецесия,а където сектата начело с пионката- Байдън е превзела света е паника,хаос и разруха!??? Е как така?
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    А ти учудваш ли се, след като най-много продажби на mercedes има не къде да е а в Китай. В съвсем скоро време всички премиум европейски марки ще произвеждат за Китай, а европейците ще карат евтини китайски автомобили. И специално за тинтири, който все не е разбрал, тази констатация въобще, ама въобще не ми харесва, но това не я прави по-малко истина.
  • #8
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Пак не виждаш иронията на съдбата. Сложи си очилата! Mercedes съкращава 50% от моделите си, въпреки че преди това се подиграваше на Тесла, а Тесла тази година увеличава с 50% броя на своите модели. Ама съдба! Пак те питам кой се смее последен?
  • #7
    Striker ( преди 1 година )
    "така че няма смисъл да поддържаме типове каросерия и модели, които работят само в Европа,...Това е падението на една велика марка. От сърцето на Европа, от родното място на автомобила, от символа на престижните европейски коли, тоя хапльо заявява, че нещо само за Европа нямало нужда?!! Ами добре, хапльо. Ще си купуваме европейски марки, предназначени за Европа - Пежо, Фиат, Алфа, Опел, Рено. Форд. Вие правете за Тайланд и Ковидландия, примерно.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И това е нещо с което да се гордееш? Ти може да се наядеш и с препечена филия с мас - значи трябва да изгорим всички рецепти, които ти доставят наслада ли?! Олиг#офренията при електричарите е пълна!
  • #5
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Къде изчезна бе математико? От вчера те чакам в статията за toyota и науката? Къде се покри? Или се появяваш в някоя статия пускаш някой лозунг колко са гадни електромобилите и се покриваш, за да не те питат за обяснения?
fallback
Последни