Повечето хора си представят производството на автомобилни гуми като съвсем прост процес: изливаш каучукова смес в някаква форма, загряваш я да се втвърди - и готово. Но в действителност това е един от най-сложните, високотехнологични и също така потайни процеси в съвременната промишленост. Потаен, защото конкуренцията е убийствена, а бизнесът е за милиарди долари. Затова нека надникнем в един от тези тайнствени заводи - на германския гигант Continental - и да проследим основните етапи по създаването на съвременна автомобилна гума.
Как се правят съвременните гуми (ГАЛЕРИЯ):
За подсилване - найлон, полиестер или арамид
Втората стъпка е да се изработи матрицата за протектора. Използваните материали се шприцоват, докато се получи гумена лента. След охлаждане тя се разрязва точно по размер.
Основният корпус се подсилва с нишки от високоякостна стомана или синтетични влакна като полиестер, найлон, арамид.
Втората стъпка е да се изработи матрицата за протектора. Използваните материали се шприцоват, докато се получи гумена лента. След охлаждане тя се разрязва точно по размер.
Основният корпус се подсилва с нишки от високоякостна стомана или синтетични влакна като полиестер, найлон, арамид.