Повечето хора си представят производството на автомобилни гуми като съвсем прост процес: изливаш каучукова смес в някаква форма, загряваш я да се втвърди - и готово. Но в действителност това е един от най-сложните, високотехнологични и също така потайни процеси в съвременната промишленост. Потаен, защото конкуренцията е убийствена, а бизнесът е за милиарди долари. Затова нека надникнем в един от тези тайнствени заводи - на германския гигант Continental - и да проследим основните етапи по създаването на съвременна автомобилна гума.
Как се правят съвременните гуми (ГАЛЕРИЯ):
Гумата по начало е бяла
Каучукът се смесва с най-различни други материали, за да се подобрят качествата му. Силицият и полибутадиенът подсилват гумата и намалява нагряването й. Растителните масла правят сместа по-мека, за по-добро сцепление. Въглеродните сажди повишават устойчивостта на износване и между другото правят гумата черна - иначе щеше да е белезникаво бяла.
Каучукът се смесва с най-различни други материали, за да се подобрят качествата му. Силицият и полибутадиенът подсилват гумата и намалява нагряването й. Растителните масла правят сместа по-мека, за по-добро сцепление. Въглеродните сажди повишават устойчивостта на износване и между другото правят гумата черна - иначе щеше да е белезникаво бяла.