Повечето хора си представят производството на автомобилни гуми като съвсем прост процес: изливаш каучукова смес в някаква форма, загряваш я да се втвърди - и готово. Но в действителност това е един от най-сложните, високотехнологични и също така потайни процеси в съвременната промишленост. Потаен, защото конкуренцията е убийствена, а бизнесът е за милиарди долари. Затова нека надникнем в един от тези тайнствени заводи - на германския гигант Continental - и да проследим основните етапи по създаването на съвременна автомобилна гума.
Как се правят съвременните гуми (ГАЛЕРИЯ):
Само около 40% от гумата е каучук
Първата стъпка е в събирането и обработката на материалите. Естественият каучук, добиван от някои тропически растения, си остава основният материал - но далеч не е единственият. Едва около 41 процента от една съвременна гума са каучук. Към 30% се падат на различните уплътнители, 15% са подсилващи материали, 6% са химикали, които повишават пластичността, 6% са и вулканизиращите агенти.
Първата стъпка е в събирането и обработката на материалите. Естественият каучук, добиван от някои тропически растения, си остава основният материал - но далеч не е единственият. Едва около 41 процента от една съвременна гума са каучук. Към 30% се падат на различните уплътнители, 15% са подсилващи материали, 6% са химикали, които повишават пластичността, 6% са и вулканизиращите агенти.