fallback

Феновете на Tesla се подиграват на Mercedes-Benz

Причината е в недостатъците на системите ADAS от трето ниво (ВИДЕО)

Mercedes-Benz обяви, че е получил сертификат за автоматизирана система за шофиране Drive Pilot в Невада. Както обикновено, германската компания се похвали, че е първият автомобилен производител, който има сертифицирана система за самостоятелно управление от ниво 3. Въпреки това, възможностите му разсмяха феновете на Tesla.

Самата автомобилна индустрия отдавна се хвали с постижения в автономното шофиране. Преди много години, германският доставчик на части Bosch обясни какво означава петте нива на автономност, като обяви, че до 2018 г. ще бъде достигнато ниво 4. Планът предвиждаше до 2025 г. на автомобилите да не е нужен шофьор.

Mercedes-Benz сертифицира своя Drive Pilot като система от ниво 3 за подпомагане на водача в САЩ,. Оказва се обаче, че системата все още има сериозни ограничения. Drive Pilot може да шофира сам, без проблем, но само по предварително начертана магистрала в Невада, когато пътувате със скорост под 64 км/ч и отпред има кола, която да следвате. Условията трябва да бъдат ясни и слънцето да не заслепява камерите на колата.

Това беше прието с присмех от феновете на Tesla, които започнаха да се подиграват на ограниченията на системата Drive Pilot на Mercedes-Benz. Един от тях дори написа: „Не съм сигурен защо Mercedes-Benz искаше да сертифицира системата Drive Pilot за каквото и да било, да не говорим за САЩ. Вероятно се дължи на прекалено предпазливия характер на германците или защото марката иска да влезе в новините”.

Самият Илон Мъск наскоро обясни защо е по-трудно да се пусне софтуер за пълно самоуправление в Европа, за разлика от САЩ, където няма нужда да получавате одобрение в САЩ за неща, които не са специално регулирани.

 

? pic.twitter.com/7uv8MCGwtW

— Shawn Car ◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ (@shawncarelli) January 27, 2023

 

 

„Нещата са малко по-различни в САЩ. Тук нещата са законни по подразбиране, а в Европа те са незаконни по подразбиране, така че трябва да получим одобрение предварително; докато в САЩ можете да го направите, както сами прецените“, обясни шефът на Tesla.

Във публикуваното видео се вижда как работи сертифицираната за ниво 3 система Drive Pilot. Вижда се, че инструкторът има затруднения да обясни защо системата не се включва. И все пак тази система е оценена като по-добра от FSD на Tesla от Consumer Reports, като получи 10 от 10 за „Възможности и производителност“, докато FSD беше оценена с 9 от 10.

 

 

 

fallback
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Всички големи производители имат разработки за автономни системи. Разликата между тях и Тесла обаче е че те горят от желание да избиват клиентите си с недоразработени версии, само и само да се пропагандират колко били напреднали. Колкото до фенчетата Тесла подиграващи се на Мерцедес - едва ли има по-големи глупaци от тези платили по няколко хиляди за недоразумението Fools self driving.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Двуклетъчните се смееха на Тесла, докато не стана най-скъпата автомобилна компания и затвори 2022 с най-продаваната кола на света по приходи. Сега се смеят на автопилота. Смейте се!
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    изказването ми хареса "В европа всичко е незаконно по подразбиране",
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Изкуственият интелект всъщност е изкуствена глупост
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав! Най-добрият автопилот е на лада. Няма нито една регистрирана катастрофа. Почти толкова катастрофи имат и автопилотите на останалите автомобилни компании. Няма как някой да катастрофира на автопилот, който така или иначе не е включил. Собствениците на Тесла са единствените, които могат да карат на автопилот, а той все още не е завършен и дори няма трето ниво като този на mercedes, за да не подвежда клиентите, че може да се разчита на него.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    На мястото на тесладжиите не бих се смял след безбройните катастрофи предизвикани от неадекватния автопилот на Мъск.
  • #11
    TSLA ( преди 1 година )
    Мхммм, затова Hertz купи 100 000 Model 3 на крайна цена без цент отстъпка и изсипаха 6 вагона пари- готови автономни единици с най-мощния хардуер на пазара (Nvidia и другите бяха слаби за нуждите на Tesla; затова си направиха суперкомпютъра сами т.е. 2 пълноразмерни и независими на една платка) - камери, връзка, невронна мрежа от милиони коли, обменящи информация за пътя и развиващи изкуствения интелект до нива много над всички други. Ех, треаше до вас да се допитат да ги съветвате инвестиционно
  • #10
    До долния ( преди 1 година )
    А онзи който не можеше да шофира и тръгна да придружава жена си до болницата, а тя беше започнала да ражда по пътя? Тогава автопилота пак ги закара безпроблемно до болницата. Няма друг такъв автопилот. Да не говорим да има някой друг който да можеш да го включиш в България. Кога ли от mercedes ще дойдат да я картографират за да могат собствениците да ходят поне от софия до бургас по магистралата на автопилот с 64 км в час. Дали ще има поне един единствен случай на някой да се пробва поне?
  • #9
    Заглавието е нонсенс ( преди 1 година )
    Все едно теслата се подиграла на рояла!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само. Имаше случай на човек с пристъп, когото Теслата закарва сама до болница. Не са за пренебрегване и Ticket Avoidance Mode, както и възможността колата да закара кучето на ветеринар, докато пъцкаш хоум офис. Да си търси сама парко място, както и да дойде на изхода на МОЛ-а да те вземе
fallback
Последни