fallback

Феновете на Tesla се подиграват на Mercedes-Benz

Причината е в недостатъците на системите ADAS от трето ниво (ВИДЕО)

Mercedes-Benz обяви, че е получил сертификат за автоматизирана система за шофиране Drive Pilot в Невада. Както обикновено, германската компания се похвали, че е първият автомобилен производител, който има сертифицирана система за самостоятелно управление от ниво 3. Въпреки това, възможностите му разсмяха феновете на Tesla.

Самата автомобилна индустрия отдавна се хвали с постижения в автономното шофиране. Преди много години, германският доставчик на части Bosch обясни какво означава петте нива на автономност, като обяви, че до 2018 г. ще бъде достигнато ниво 4. Планът предвиждаше до 2025 г. на автомобилите да не е нужен шофьор.

Mercedes-Benz сертифицира своя Drive Pilot като система от ниво 3 за подпомагане на водача в САЩ,. Оказва се обаче, че системата все още има сериозни ограничения. Drive Pilot може да шофира сам, без проблем, но само по предварително начертана магистрала в Невада, когато пътувате със скорост под 64 км/ч и отпред има кола, която да следвате. Условията трябва да бъдат ясни и слънцето да не заслепява камерите на колата.

Това беше прието с присмех от феновете на Tesla, които започнаха да се подиграват на ограниченията на системата Drive Pilot на Mercedes-Benz. Един от тях дори написа: „Не съм сигурен защо Mercedes-Benz искаше да сертифицира системата Drive Pilot за каквото и да било, да не говорим за САЩ. Вероятно се дължи на прекалено предпазливия характер на германците или защото марката иска да влезе в новините”.

Самият Илон Мъск наскоро обясни защо е по-трудно да се пусне софтуер за пълно самоуправление в Европа, за разлика от САЩ, където няма нужда да получавате одобрение в САЩ за неща, които не са специално регулирани.

 

? pic.twitter.com/7uv8MCGwtW

— Shawn Car ◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️ (@shawncarelli) January 27, 2023

 

 

„Нещата са малко по-различни в САЩ. Тук нещата са законни по подразбиране, а в Европа те са незаконни по подразбиране, така че трябва да получим одобрение предварително; докато в САЩ можете да го направите, както сами прецените“, обясни шефът на Tesla.

Във публикуваното видео се вижда как работи сертифицираната за ниво 3 система Drive Pilot. Вижда се, че инструкторът има затруднения да обясни защо системата не се включва. И все пак тази система е оценена като по-добра от FSD на Tesla от Consumer Reports, като получи 10 от 10 за „Възможности и производителност“, докато FSD беше оценена с 9 от 10.

 

 

 

fallback
  • #27
    Един там ( преди 1 година )
    Добре де не мога да разбера що за автономна система е на която и пречи слънцето и трябва да има кола отпред със скорост под 64 км/ч и това се случва само в един щат Невада и маршрута трябва да е картографиран, каквото и да значи това? Моята кола няма автономно управление, а адаптивен круиз контрол, следи знаците, следва колата отпред, слънце и дъжд не и пречат, движи се самостоятелно в избраната лента, намалява и спира сама и т.н. Излиза, че моя АКК е по-добър от автономното управление на МБ.
  • #26
    До долния ( преди 1 година )
    Всъщност системата никога няма "да бъде довършена" . Дори според Илон Мъск и Тесла, системата никога няма да бъде съвършена и да не допуска грешки, просто защото не живеем в съвършен свят и никога не могат да се обхванат всички възможни ситуации. Цялата идея на автопилота е единствено и само да намали катастрофите поне десетина пъти и да стане 10 пъти по-добър от човека. Тоест ако в момента по човешки грешки става една катастрофа на милион километра, автопилота да прави една на 10 милиона км.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла пуска недовършена система, защото така е избрала да я обучава - с огромно количество коли в реални условия - очевидно най-добрият начин. Уеймо и останалите имат по няколко коли и затова са назад, въпреки че започнаха много по-рано. А който очаква работеща система след редица предупреждения и съгласяване с лицензи - това си е личен негов проблем. В 100% от инцидентите с Тесла полицията е доказала, че са били по вина на шофьора, но това не пречи на будалите да се пробват да изнудват Тесла.
  • #24
    реплика ( преди 1 година )
    ПРИСМЯЛ СЕ ХЪРБЕЛ НА ЩЪРБЕЛ .
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    40 м/с и да мисля той какво мисли на автономното движение мястото му е на полигона
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Кара ги ВИНАГИ да гледат пътя и да реагират при нужда, като непрекъснато им втълпява, че това е бета версия, тоест недовършена система, която все още прави грешки а те са БЕТА ТЕСТЕРИ, които трябва ДА РЕАГИРАТ на тези грешки и по този начин да ОБУЧАВАТ автопилота, който е на база на невронна мрежа и се учи по начина на човешкия мозък - с опит/грешка. На практика са инструктори на изкуствения интелект който се учи от грешките си, ПОПРАВЕНИ от хората. Ако не греши, няма как да се научи.
  • #21
    Абе шваба ( преди 1 година )
    "Всички големи производители имат разработки за автономни системи. Разликата между тях и Тесла обаче е че те горят от желание да избиват клиентите си с недоразработени версии, само и само да се пропагандират колко били напреднали." Е нали точно за това е статията? От МЕРЦЕДЕС, а не Тесла пропагандират колко са напредбали и са ПЪРВИТЕ, получили сертификат за Ниво 3. Смяташ ли, че и Тесла не може дабхо получи? Но НЕ ИСКА да дава на клиентите си фалшиви очаквания. Кара ги ВИНАГИ да гледат пътя и да
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Човекът просто споделя че по му харесва шкода няма лошо. А клас и въобще Мерцедес в ниския клас не е кола за мен. Трябва да е от ц нагоре да е голям мотор с много екстри иначе не може да го усетиш. Цедки по 2 литра дизел дето ги карат лелките не стават. Наистина s500 g class v8 sls e class 350 могат да се нарекат Мерцедес. Но шкода има прекрасни коли в по ниския клас преди ковид можеше да се намери шкода 1.8турбо 4x4 за 4 -5 Хил.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    сравняваш шкода с мерседес събота вечер какво пиеш
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес отдавна не са мерило за качество при колите, аз съм фен на Шкода и съм сменил 6 за последните 10 години, наложи ми се да карам мерцедес и може да прозвучи смешно за някои но ми се стори доста дървена и по трудна и неманеврена от една шкода супърб. Имах преди много години едно малко мерцедешче А140, е няма такъв буклyк чесно, съединитела зацепваше на различни нива защото беше хидравличен а налягането варираше постоянно.
fallback
Последни