Животът на Dacia може да бъде разделен на два периода - преди и след Duster. Ако всъщност до 2010 г. - годината на представяне на първото поколение, румънската компания, която още от 1999 г. е собственост на Renault Group, всъщност беше непозната в по-голямата част от европейските страни, пристигането на евтиния SUV позволи за завладяване на нови пазари.
Именно Duster е образцовият посланик на философията на Dacia, като предложи това, от което шофьорите наистина се нуждаят, при това на точната цена, което често е най-ниската на пазара. Това е печелившата рецепта за успеха на марката, която не би трябвало да се промени. Пазарът обаче се променя, като на него настъпват китайските марки, чието голямо предимство са именно ниските цени.
„Ние сме се фокусирали върху нашето собствено развитие и върху работа, която имаме да свършим. Наясно сме, че скоро няма да сме марката с най-ниски цени, защото някои от тези, които идват сега, ще ни изпревари. Нашата цел обаче е предлагаме най-справедливата цена, независимо кой ще бъде конкурентът“, коментира пред Motor1 управляващият директор на италианското подразделение на Dacia - Гуидо Точи.
Топ-мениджърът беше категоричен, че компанията развива електрификацията, като това ще се види при новия Duster и при фейслифта на Sandero, както и при бъдещия Bigster – все модели, които ще се появят през следващите 2-3 години. Те ще получат хибридни системи – стандартни, а не plug-in, тъй като последната е прекалено тежка за автомобилите на Dacia.
„Бих казал, че пълният хибрид е решението. За съжаление обаче той не се комбинира с LPG двигатели, на които Dacia все още се фокусира и то успешно. Това, което е сигурно, е, че до 31 декември 2035 г. ще продаваме термични двигатели“, допълва Точи.
И все пак, именно Duster си остава „иконата на Dacia” за пред света, затова и следващото поколение на модела е от особена важност за компанията. Точи потвърди, че излизането на пазара на новата генерация е планирано за 2024 г., като тя ще следва досегашната си концепция – да дава възможност на хората да карат SUV, дори когато не могат да си позволят такъв автомобил.