fallback

Експерт нарече електронната ръчна спирачка „идиотско изобретение“

Според популярен автомобилен механик класическото устройство е много по-добро и надеждно (ВИДЕО)

Повечето съвременни автомобили са оборудвани с електронна ръчна спирачка. Шофьорът трябва само да натисне или издърпа бутона, за да активира своето електрическо задвижване. Актуаторите създават необходимия въртящ момент, за да могат задните спирачки да вършат работата си.

Така вече не е необходимо да дърпате ръчната спирачка с всички сили, а колата няма потегли. Всичко е просто и елегантно, тъй като изобретяването на това електронно устройство освободи място в купето и позволи на дизайнерите да проектират по-хармонични интериори, без лостът на ръчната спирачка да се издига над централния тунел и да пречи.

Не всички автомобилни експерти обаче са съгласни, че електронната ръчна спирачка по-безопасна и удобна. Популярният американски автомеханик Скоти Килмър, който поддържа блог в YouTube, например, счита точно обратното. Той отговори на собственик на Subaru, който по-рано му писа и му разказа в каква история се е забъркал поради повреда на електронната ръчна спирачка.

„Един ден електрониката на колата се повреди и колата блокира. В този момент автомобилът беше под наклон, но тъй като липсваше захранване, нямаше как да активирам ръчната спирачка и трябваше да седя в колата и да натискам спирачни педал. За щастие, случаен минувач ми помогна, като сложи камъни пред колелата и не позволи на колата да потегли“, разказва собственикът.

Тази история определено разгневи Скоти Килмър. Той посочи, че ръчната спирачка е необходима като авариен резерв, но в описаната по-горе ситуация се оказа абсолютно безполезна.

„Класическата механична ръчна спирачка е по-надеждна и по-евтина. А електрическата е идиотско и опасно изобретение“, категоричен е популярният автомобилен механик.

fallback
  • #16
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    На много от автомобилите с ел. ръчна не можеш сам или в повечето сервизи да смениш накладки, защото трябва диагностична апаратура, с която да калибрираш апарата след смяната. Гениалните неща са най-прости! Умните хора са го казали! Ел. ръчната е сред най-големите шитни в един автомобил...
  • #15
    Класика ( преди 1 година )
    Ами то...повечето уж помоници дори са опасни!!!!! Но са налагани с държавни рестрикции и по точно от 25 бандита в ЕС които са пионки на сектата нападнала света,измислила ковид и предизвикала войната начело на която седи най големия престъпник Байдън и най голямата пионка на Сорос и "сие"налагащи най замърсяващите ел коли,изпирайки чрез тях космически суми! Всички помощници в новите коли са опасни и се продават от сектата за пари! Чакаме Тръмп да ги вкара при бай Ставри!.
  • #14
    До 7 ( преди 1 година )
    За подръжка на кола до сега не съм чувал!Виж за поддръжка съм чувал!Ти за буквар чувал ли си?!Не съм чувал и добре поддържана кола да остане без ток в акумулатора,да остане с блокирала електронна ръчна спирачка и т.н. Логиката ти с поДръжката важи за всеки един автомобил!Бе значение екстри и година! Схващаш ли или на срички да ти го напиша?!
  • #13
    Абсолютно ( преди 1 година )
    Напоследък се замислям че все повече се отваря една нова пазарна ниша за производство на класически механични автомобили и особено джипове. Има доста сериозно търсене за такива коли по целия свят. Едно добре оптимизирано производство в малки серии би било успешно. Все пак има и хора които разбират от автомобили и не всички са льохмани да купуват новите прехвалени бо-клуци и да им се радват.
  • #12
    Пети ( преди 1 година )
    Тройката я мани, но виж 2ката вече си е екстра. Една такава , запазена да ми дадат, а т'ва а6 , 2058 година, си го карай ти !
  • #11
    Никола Панайотов ( преди 1 година )
    Германците казват ,,einfach beser,,простото е най добро електронната спирачка има много повече елементи от механичната и затуй повече възможности за дефекти затуй по-добре с механична или някакво серво подобрение за,,Слаботелесни шофьори..ама да си има механика че ето като няма ток в колата можеш щяла нощ да стоиш на ***. Та да вярваме на Германците след като сега горят за танкове,, Леопард , годни да се справят с над 10 други да 1към 10е нещо като отВСВ.губят 1Пантера на 13 Т32
  • #10
    al ( преди 1 година )
    На това се казва - Добър Ден. Сетиха се ...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    2018 имаше все още нови коли са атмосферен двигател, с истинска ръчна спирачка и без опцията кейлес с която ви крадат колите. Сегашните коли вече нямат такива неща, а скоро и двигателя няма да може да си избирате.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Включиха се и от третия пол, явно засегнати.... да се забранят всички жила, ръчки и дръпки. За статистика, кое е по-често явление, да сменяш жило на ръчна или да нямаш ток в акумулатора?
  • #7
    До №6 ( преди 1 година )
    Има едно нещо, дето му се вика подръжка на колата. Ако чакаш да ти се скъса жилото, че да го погледнеш в какво състояние е, си е твой проблем! По тази логика и спирачките могат да ти откажат или двигателя да ти се спече!
fallback
Последни